جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 977807
۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
هادی مرزبان

حوزه / بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: برای اینکه تئاتر دینی بتواند به روزهای خوب خود بازگردد باید از آن حمایت لازم به عمل آید.

هادی مرزبان، بازیگر و کارگردان سینما تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو باخبرگزاری‌حوزه، اظهار کرد: تئاتر نیز همانند سینما می‌تواند محلی برای پرداخت‌های عاشورایی باشد به شرطی‌که امکانات لازم در اختیار هنر گرم (تئاتر) قرار گیرد. تئاتر در همه جای دنیا نیاز به حمایت دارد، زیرا به لحاظ ساختاری نمی توان آن را با سینما مقایسه کرد. برای مثال وقتی فیلمی تولید می‌شود آن فیلم را در قالب یک سی دی یا دی وی دی، می‌توان به هر نقطه دنیا برد، اما برای اجرای نمایش از شهری به شهر دیگر، باید گروهی ۴۰ یا ۵۰ نفره جابجا شود.

وی با بیان اینکه تئاتر دینی مخاطب دارد، گفت: سال‌ها پیش نمایشی با عنوان «میر عشق» را روی صحنه بردم. این کار مدت‌ها روی صحنه بود و جالب است در فرهنگسرای بهمن در دو نوبت روی صحنه می‌رفت این امر نشان می‌دهد آثار دینی اگر به شکل خوبی تولید شود، مورد پسند تماشاگر واقع خواهد شد در این نمایش دینی بخشی از زندگی امیرالمومنین(ع) مدنظر قرار گرفته بود.

این کارگردان تئاتر تاکید کرد: بهترین شکل نمایش دینی را در تعزیه می‌توان مشاهده کرد. در تعزیه یک ویژگی بسیار خوب وجود دارد. آنهم اینکه سازنده و عوامل آن به کار باور قلبی دارند، چون معتقدم نمایش دینی با باور و اعتقاد عوامل اش بار و وزن می‌گیرد.

مرزبان تاکید کرد: نمایش دینی جدا از اینکه سازنده و عواملش باید به کار اعتقاد داشته باشند، تماشاگر این دست کارها نیز می‌بایست در این زمینه دغدغه مند باشد، زیرا فردی که باور نداشته باشد تماشای چنین کاری برایش ثمربخش نخواهد بود، اما مخاطب با اعتقاد با دیدن یک نمایش دینی خوب می‌تواند جریان‌سازی اتفاقات خوبی در جامعه باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha