سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حوزه نیوز خوزستان
فاقد عکس

حوزه/ «توزیع مستمر ماسک در سطح شهرستان آغاجاری»، «برگزاری جلسات حلقه صالحین پایگاه شهید همت»، «برگزاری دوره الکترونیک ویژه نوجوانان از سوی پایگاه آل یاسین ناحیه دزفول»، «توزیع بیش از۹۰بسته موادغذایی درشهر سرداران شوشتر» و «لایروبی ذخیره آب هندیجان توسط جوانان جهادی»، بخشی از اخبار کوتاه محلات استان خوزستان می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، فرمانده حوزه امام حسین(ع) شهرستان آغاجاری، از توزیع چندین هزار ماسک در سطح شهرستان در قالب طرح شهید سلیمانی خبرداد و گفت: ما به کمک نیروهای بسیجی قدم به قدم این طرح را انجام داده و لحظه‌ای بیکار ننشستیم

از توزیع مستمر ماسک و موادغذایی تا آموزش نوجوانان برای انجام فعالیت‌های جهادی

وی افزود: این بار هم با تلاش نوجوانان و جوانان بسیجی چندین هزار ماسک را تهیه و بسته‌بندی نموده و بین مردم توزیع کردیم.

این فرمانده جهادی گفت: ما هر روز یک محله از شهر را ضدعفونی و گندزدایی می‌کنیم و در تست گیری و واکسیناسیون هم کنار کادر درمان در خانه بهداشت هستیم.

برگزاری جلسات حلقه صالحین پایگاه شهید همت

از توزیع مستمر ماسک و موادغذایی تا آموزش نوجوانان برای انجام فعالیت‌های جهادی

فرمانده پایگاه مقاومت شهید همت، گفت: هر هفته در مسجد حلقات صالحین با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی گفت: حضور نوجوانان و جوانان در این حلقات بسیار مطلوب بوده و مربیان خوبی در مسجد برای آموزش نوجوانان وجود دارد.

فرمانده پایگاه مقاومت شهید همت، گفت: شرکت در این حلقات برای مردم آزاد است تا همگان بتوانند از معارف دینی بهره‌مند شوند.

برگزاری دوره الکترونیک ویژه نوجوانان از سوی پایگاه آل یاسین ناحیه دزفول

از توزیع مستمر ماسک و موادغذایی تا آموزش نوجوانان برای انجام فعالیت‌های جهادی

دوره الکترونیک در مقطع نوجوانان به همت پایگاه مقاومت بسیج آل یاسین حوزه بلال حبشی ناحیه دزفول برگزارشد.

فرمانده پایگاه آل یاسین به تشریح این دوره پرداخت و گفت: این دوره ویژه نوجوانان حلقات صالحین این پایگاه که محصل مقطع متوسطه اول هستند، جهت آشنایی اولیه آنها با علوم مقدماتی الکترونیک ومدارهای الکتریکی برگزار و سوالات واشکالات این عزیزان پاسخ داده شد.

وی در پایان بیان داشت: این پایگاه برنامه های ویژه ای برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان حلقه های صالحین این پایگاه در تابستان ۱۴۰۰ برگزار نمود که ازجمله آنها میتوان به کلاسهای ورزشی،  فرهنگی و علمی اشاره کرد.

توزیع بیش از۹۰بسته موادغذایی درشهر سرداران شوشتر

فرمانده حوزه سه روستایی علی ابن ابیطالب(ع)، ضمن تقدیر و تشکر از خیرین و گروه جهادی پایگاه امام رضا(ع) بیان کرد: کمک های مومنانه با هدف جلب مشارکت های مردمی برای رفع مشکل نیازمندان باید ماهیت مسجد و محله محوری داشته باشد.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری و پایگاه های مقاومت بسیج، بیشترین نقش را در این خصوص دارند که الحمدلله بیش از گذشته فعال شده اند، گفت: در این مرحله از کمک های مومنانه پایگاه امام رضا(ع) این حوزه، با کمک خیرین اقدام به توزیع بیش از ۹۰ بسته مواد غذایی از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ و نان نمود است.

لایروبی ذخیره آب هندیجان توسط جوانان جهادی

از توزیع مستمر ماسک و موادغذایی تا آموزش نوجوانان برای انجام فعالیت‌های جهادی

مسئول گروه جهادی فاطمیون هندیجان، از پایان کار لایروبی لاگن ذخیره آب شرب هندیجان، به همت جوانان جهادی، خبرداد.

وی در این رابطه گفت: پس از بررسی میدانی و تشکیل جلسات کارشناسی متعدد، با استفاده از ظرفیت خیرین و بسیج تجهیزات مکانیکی پیشرفته، ابتدا کانال انتقال آب خام شرب از سد آسک هندیجان تا تاسیسات پمپاژ به طول تقریبی ۳۰۰ متر، عرض ۶ متر و ارتفاع ۴ متر به صورت کامل لایروبی گردید که حجم حدود ۲۵۰۰ متر مکعب گل و لای به همراه لجن توسط بیل مکانیکی بیرون کشیده شد.

وی افزود: ادامه کار لایروبی لاگن مرکزی آب هندیجان شروع و حوضچه ای با ابعاد تقریبی ۱۳۰ در ۳۰ متر و ارتفاع ۴ متر لای روبی شد که از این حوضچه نیز حدود ۲۵۰۰ متر مکعب گل و لای و لجن تخلیه گردید و با اتمام کار لای روبی لاگن مرکزی آب هندیجان، یک هفته کار جهادی در این حوزه به پایان رسید.

مسئول گروه جهادی فاطمیون هندیجان ضمن استناد به نظریه کارشناسی سرمایه گذار آب شیرین کن هندیجان عنوان کرد: با اتمام این پروژه‌ها، ضمن افزایش ۳۰ الی ۴۰ درصدی حجم مفید پیش تصفیه دستگاه‌های آب شیرین کن شهر،  شاهد کاهش کدورت آب و پایداری آن در بارندگی های زمستان که منجر به گل و لای شدن آب سد میگردد، خواهیم بود.

فعالیت موکب گروه جهای بقیة الله در مرکز واکسیناسیون شهدای بسیج دزفول

گروه جهادی بقیة الله حوزه مقاومت بسیج بلال حبشی اقدام به برپایی موکب در مرکز واکسیناسیون شهدای بسیج کرد.

همزمان با حضور جهادی و مخلصانه بسیجیان گروه جهادی بقیة الله حوزه بلال حبشی در امر تست گیری و واکسیناسیون، این گروه اقدام به برپایی موکب در مرکز واکسیناسیون شهدای بسیج کرد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج بلال حبشی در تشریح این خبر، گفت: گروه جهادی بقیة الله این حوزه پیرو دستور مقام معظم رهبری مبنی بر حضور همه جانبه نیروهای مسلح وبسیج در عرصه مبارزه با کرونا، در راستای طرح شهید سلیمانی به صورت جهادی اقدام به تست گیری و تهیه و توزیع بسته های معیشتی برای خانواده های نیازمند و همچنین تهیه کپسول اکسیژن  برای بیماران کرونایی در قالب پویش نفس همدلی کرند.

لازم به ذکر است، این گروه در جدیدترین اقدام خود اقدام به برپایی موکب جهت پذیرایی از مراجعین به مرکز واکسیناسیون شهدای بسیج واقع در سالن ورزشی ۹دی ناحیه دزفول نموده است.

پخت و توزیع ۱۰۰پرس غذای گرم بین نیازمندان

فرمانده مرکز مقاومت بسیج اروندکنار از پخت و توزیع ۱۰۰ پرس غذای گرم توسط گروه جهادی شهید محمد جعفری خبر داد.

وی گفت: گروه جهادی شهید محمد جعفری نسب زیر مجموعه پایگاه شهید قنواتی مستقر در مسجد حجت بن الحسن(عج) در قالب رزمایش مقابله با کرونا طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و التیام بخشی از نیازمندان و بیماران کرونایی و کم کردن از آلام آن‌ها در یک اقدام خدا پسندانه ۱۰۰پرس غذای گرم را با رعایت کامل شیوه‌های بهداشتی پخت و بعد از بسته‌بندی بین نیازمندان و بیماران کرونایی توزیع نمودند.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج اروندکنار در ادامه افزود: گروه‌های جهادی این مرکز از آغاز شروع ویروس منحوس کرونا تاکنون دست از خدمت‌رسانی و کمک به نیازمندان کوتاهی نکردند؛ لذا در این راستا با کمک خیرین منطقه که آن‌ها هم سهمی در برطرف کردن کمبودهای نیازمندان در تهیه بسته‌های حمایتی داشته‌اند و توانستند به کمک گروه‌های جهادی پایگاه‌ها بیایند و نیاز کوچکی از محتاجان را برطرف کنند.

وی در پایان از گروه جهادی پایگاه شهید قنواتی به دلیل پخت توزیع غذای گرم در طول این ایام تقدیر و تشکر کرد.

دومین فراخوان دسته‌های رزمی گردان شهید یاسینی

از توزیع مستمر ماسک و موادغذایی تا آموزش نوجوانان برای انجام فعالیت‌های جهادی

فرمانده حوزه بسیج سیدالشهدا(ع) آبادان، از دومین فراخوان بسیجیان در قالب دسته‌های رزمی توسط گردان شهید یاسینی به جهت انجام تست‌های ورزشی و آمادگی جسمانی خبر داد.

وی در این خصوص گفت: گردان شهید علیرضا یاسینی وابسته به این ‌حوزه اقدام به فراخوان نیروهای بسیجی در قالب دسته‌های رزمی به جهت انجام تست‌های ورزشی و سنجش میزان آمادگی جسمانی در آن‌ها نمود.

فرمانده حوزه بسیج سیدالشهدا(ع) ضمن اشاره به این نکته که در مرحله اول فراخوان نیروهای فعال در دسته‌های رزمی از پایگاه‌های شهید حمید قبادی نیا و شهید جمال گودرزی حاضر بودند، در این مرحله نیز نیروهای حاضر در گردان از سه پایگاه دیگر زیر مجموعه‌ حوزه ‌سیدالشهدا(ع)، پایگاه‌های شهدا و پایگاه شهید محسن‌ حدادی و پایگاه شهید حسین امامی برای انجام‌ تست‌های ورزشی ‌و آمادگی‌ جسمانی در مرحله‌ی ‌دوم فراخوان حضور به عمل رساندند.

وی در ادامه افزود: ارکان گردان شهید یاسینی همواره نیز علاوه بر تقویت مسائل عقیدتی و تربیتی و انجام فعالیت‌های فرهنگی نسبت به مسائل ورزشی و آمادگی جسمانی نیروها که بسیار مهم و نیز حائز اهمیت است توجه ویژه داشته‌اند که این بسیار قابل تقدیر و تحسین است.

فرمانده حوزه سیدالشهدا(ع)‌ در پایان ضمن تقدیر و تشکر از ارکان حاضر در گردان شهید یاسینی و نیروهای بسیجی مؤمن، متدین و انقلابی حاضر در این فراخوان برای آنان آرزوی توفیق و موفقیت روزافزون و ثبات‌ در اقدام را از خداوند متعال خواستار شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha