پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد صادق مهرابی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: حدود ۱۰۰۰ مسجد نسبت به این موضوع، اعلام آمادگی کردند و در حال حاضر بستر برای حضور دیگر مساجد در سطح استان فراهم است.

حجت الاسلام محمد صادق مهرابی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در فارس، به ارزیابی خود از برگزاری سلسله نشست‌های هم اندیشی شهید حجت الاسلام بیاضی زاده ضمن مهرواره اوج پرداخت و بیان کرد: یکی از حوزه‌های رویکردی سازمان تبلیغات که توسط ریاست محترم ابلاغ شد بحث گفتمان سازی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس افزود: از جمله بسترهای مناسب برای جریان سازی بحث گفتمان برگزاری این نشست‌ها و هم اندیشی هاست که خروجی خوبی را برای سازمان تبلغیات و عرصه‌های مختلف تبلیغی دارد.

وی بیان کرد: حضور مدیران کل و معاونت‌های فرهنگی و رؤسای ادارات در کنار هم، موضوعات مهمی را طراحی می‌کنند و تهدیدات و فرصت‌ها در آن مطرح می‌شود و آسیب‌های اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام مهرابی عنوان کرد: از خروجی‌های موثر این گونه نشست‌ها، تبادل تجربیات میان استان‌ها و بهره‌گیری از خرد جمعی معاونت‌های فرهنگی و راهیان و شبکه تبلیغ است که در تعالی امامت و شبکه‌ای کردن تبلیغ نقش مؤثری دارد.

وی تصریح کرد: از دیگر خروجی‌ها و اثرات این نشست‌ها، آشنایی با ظرفیت‌های تبلیغی استان است، در این راستا امکان دارد فرصت هایی در شبکه‌های تبلیغی استان باشد که از آن بی خبر و بی‌اطلاع باشیم که این نشست‌ها با توجه به تعاملات استان‌های دیگر با ظرفیت ها مطلع می‌شویم و از آن استفاده می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: هم‌افزایی در شبکه‌ای کردن و امامت جامعه در سطح حوزه‌های تبلیغی اهمیت زیادی دارد، موضوع دیگر نیز نفس محتوایی این جلسات است که محتواها توسط اساتید ارائه می‌شود و این محتواها شامل کلیپ‌ها، متون، کتاب و گفتمان در تعالی شبکه امامت بسیار مؤثر است.

وی در خصوص مهرواره اوج گفت: مهرواره اوج یک حرکت ارزشمند در مسیر خدمت به مردم است و زمان زیادی می‌برد که خروجی خوبی داشته باشیم و نمی توان انتظار آنی از این جشنواره داشت چون مباحث عمیق و دقیقی دارد

حجت الاسلام مهرابی افزود: این مباحث نیز یک پهنه گسترده ای از تبلیغ را در برمی‌گیرد و وقتی قلمرو و توسعه اوج را می‌نگریم منوط به یک مکان خاص نیست و مسجد و هیئت امنا و خادم و امام جماعت و دستگاه‌های مرتبط را نیز شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: نیازمند زمان مناسبی برای اقناع سازی و آگاه سازی هستیم و به شرایط مناسب آموزش نیاز داریم، یکی از مهم ترین عوامل مؤثر در مهرواره آموزش است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس بیان کرد: در استان فارس از ابتدای امر یک تیم خوبی پای کار آوردیم و برای عملیاتی سازی این موضوع و اقناع سازی و اطلاع رسانی نیز نشست‌های خوبی با ائمه جماعات و حوزه های علمیه و مساجد  و امامان برگزار شد.

وی عنوان کرد: همچنین بستر خوبی در صدا و سیمای استان برای تشریح موضوع فراهم شد و در حدود ۱۰۰۰ مسجد نسبت به این موضوع، اعلام آمادگی کردند و در حال حاضر بستر برای حضور دیگر مساجد در سطح استان فراهم است.

حجت الاسلام مهرابی خاطرنشان کرد: اگر در شرایط خاص با برنامه ریزی دقیقی پیش رویم بحث تحول در حوزه تبلیغ را در بحث مساجد تبیین کرده و خروجی خوبی در این عرصه خواهیم داشت، در این حوزه از همه دست اندرکاران و نگاه عمیق معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد هدایت کمال تقدیر و تشکر دارم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha