سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری

در مراسمی حجت الاسلام سید مصطفی هاشمی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیر حوزه علمیه خواهران کشور و معاون امور حوزه های علمیه خواهران، در شهرکرد برگزار شد.

در این مراسم از خدمات ۱۱ ساله حجت الاسلام والمسلمین یدالله رحمانی بلداجی تجلیل و حجت الاسلام سید مصطفی هاشمی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

«هاشمی» مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری شد + عکس

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در این مراسم اظهار داشت: خوب است که انسان با دست پر از یک مجموعه‌ای خارج شود و برای خود بالندگی و افتخار به یادگار بگذارد.

وی ادامه داد: حقیقتا حوزه‌های خواهران ظرفیت عظیم و در عین حال یک ضرورت مهم برای جامعه است، جامعه با بسیاری از مشکلات مواجه است که بخش عمده آن با امور فرهنگی قابل حل است که بخش عمده آن بر عهده خواهران است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر ظرفیت حوزه‌های خواهران در عرصه آموزش و تربیت و نقش آفرینی به معنای واقعی عملی و کاربردی شود نیمی از معضلات فرهنگی جامعه مرتفع می‌شود لذا هرمقدار برای این بخش سرمایه‌گذاری شود ماندگار است.

نکونام افزود: باید دولت، مجلس و دستگاه‌های فرهنگی دیگر هر چه می‌توانند به این بخش کمک کنند که حوزه‌ها بتوانند آنگونه که باید نقش آفرین باشند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: مشکلات حوزه خواهران نسبت به حوزه برادران کمتر و انصافا همکاری خواهران امیدبخش‌تر است، مسئله مراکز تخصصی بسیار مهم بوده و امید است رشته‌های تخصصی کاربردی که تربیت‌کننده نیرو در عرصه‌های مختلف هستند ایجاد شود.

وی ادامه داد: اکنون در حوزه برادران به دنبال ایجاد یک مرکز تخصصی با رشته‌های گوناگون هستیم، تخصصی پیش رفتن یعنی نیروی آماده را تحویل جامعه دادن و امید است شاهد هر چه بیشتر بالندگی حوزه‌ها باشیم.

«هاشمی» مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری شد + عکس

بهجت پور: اسلام فعالیت‌های اجتماعی را مخصوص به مردان نمی‌داند

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور نیز در این آیین اظهار داشت: از نشانه‌های سلامت انقلاب اسلامی ایران این است که رفع استضعاف می‌کند و فرصت‌های مناسب را در میان مردم خود می‌گذارد و فضا را برای به صحنه آمدن استعداد مردم فراهم کند.

وی بیان کرد: مسئله حوزه‌های علمیه به مدد نگاه دوراندیشانه و عدالت‌ورز حضرت امام(ره)، درها را به روی خواهران باز و فرصت‌ها را برای آن‌ها فراهم کرد و ظرفیت‌های لازم را برای حضور خواهران فراهم نمود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: در حال حاضر 9 مدرسه علمی که یکی از آن‌ها مرکز تخصصی سطح سه است در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد و هم اکنون 1000 طلبه خواهر مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: اسلام فعالیت‌های اجتماعی را مخصوص به مردان نمی‌داند، انقلاب اسلامی در حال ایجاد این فرصت است که بانوان بتوانند مسائل مربوط به اجتماع و خودشان را به نحوه شایسته‌ای حل کند و پاسخ دهد.

بهجت‌پور اظهار کرد: اگر آسیب‌های اجتماعی مرتبط با خانواده و ... را به دست خانم‌ها سپرد و آن‌ها را به صحنه آورد مطمئنا حل چنین مسائلی سخت نیست، مسئولینی که خود را حلاّل همه مشکلات می‌دانند کارشان به تاخیر می‌افتد و توفیق آنان اندک است.

وی گفت: وقتی ما ظرفیت را به نحو شایسته مدیریت می‌کنیم انبوهی از مسائل را به نحو شایسته می‌توانیم حل کنیم، اینکه مسئله طلاق، فرزندآوری و ... حل نمی‌شود ناشی از این است که ظرفیت زنان هنوز به نحو شایسته به میدان آورده نشده است.

انتهای پیام

«هاشمی» مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری شد + عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    عجب پس مردم متدین و انقلابی چهار محال که از خاک خوردن حوزه های علمیه خواهران می نالند ، در اشتباه هستند خبر شما در اشتباه