جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید مهدی خاموشی

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در تشریح رویکرد جدید این سازمان گفت: در دوران جدید دو تصمیم بسیار مهم را اتخاذ کرده ایم که عبارتند از حفظ موقوفات و افزایش بهره وری و به بار نشستن موقوفات.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی، ضمن بازدید از بخش های مختلف کارخانه تراکتورسازی تبریز، در دیدار با  مدیرعامل این مجموعه صنعتی گفت: حفظ و نگهداری کارخانه تراکتورسازی بعنوان یک خانواده بزرگ صنعتی کار بسیار بزرگی است که باید از مدیریت این کارخانه تقدیر و تشکر کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از صنایع در اکثر مواقع حرکت سینوسی داشته اند، اما حفظ سیر جریان و حرکت این مجموعه نشان‌دهنده‌ی رشد و پیشرفت کار است.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی افزود: ما نمی‌توانیم با رها کردن موقوفه ها، آنها را به یک متروکه تبدیل کنیم؛ اکنون بیش از ۲۵ درصد از شبکه درمانی کشور و بیش از ۶ هزار مدرسه موقوفی است و طبق بررسی ها بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار زمین زراعی داریم که حتی ۲۰ درصد از این مقدار وقفی باشد، کارهای بسیار بزرگی را می‌توان انجام داد.

وی ادامه داد: برای اصلاح و بهره وری این زمین ها نیازمند ابزار هستیم و درصورتی که متولیان باغات دیگر ببیند که رسیدگی خوبی می‌شود، داوطلبانه به ما وکالت می‌دهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در بسیاری از موقوفه‌ها کاربری های تجاری و کارآفرینی ایجاد کرده ایم و واقعا تعجب آور است که نتوانیم از این مقدار زمین زراعی به صورت بهینه استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی با بیان اینکه سازمان اوقاف قصد رد شرکای خود را ندارد، افزود: باید با افراد امین قرارداد ببیندیم و اگر ابزار لازم را در اختیار داشته باشیم، شرکا خودشان پیشقدم به بهره وری می‌شوند.

ابوالفتح ابراهیمی، مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی نیز در این نشست گفت: از زحمات مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان تشکر می‌کنیم که با پیگیری های خود سعی می‌کنند موقوفات را در دست گرفته و در راستای بهره وری آنها در داخل استان قدم بردارند.

وی ادامه داد: نیت سازمان اوقاف خیر و مربوط به آبادی کشور است و ما نیز اعلام آمادگی می‌کنیم که در این کار خیر سهیم باشیم.

ابراهیمی اظهار کرد: مجموعه تراکتورسازی هر زمان که برای ارتقای تولید و انجام کارهای خیر نیاز بوده، از هیچ کمکی دریغ نکرده است و اکنون نیز آماده ایم هر کمکی که لازم باشد در انجام این کار که قطعا یک کار دینی و مفید برای کشور  است، کمک خواهیم ککرد

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    لطفا به بچه های خونه خودت(کارکنان اوقاف) برس