شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خواهران خوزستان
عکس آرشیوی

حوزه/ آیین افتتاحیه سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران شهرستان‌های ملاثانی، اندیکا و امیدیه با حضور مسئولین هیئت امنا، طلاب، اساتید، معاونین و مدیران مدارس علمیه، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیین افتتاحیه سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران شهرهای شمال خوزستان، صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، مؤسس مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) اندیکا، حجت‌الاسلام سلطانی، رئیس هیئت‌امنای مدرسه علمیه فاطمیه ملاثانی و حجت‌الاسلام حسین زاده، رئیس هیئت‌امنای مدرسه علمیه حضرت زینب (س) امیدیه برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام سلطانی، به اهمیت کسب معارف دینی اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) در حدیثی می‌فرمایند؛ «إِذَا أَرْذَلَ اللَّهُ عَبْداً حَظَرَ عَلَیْهِ الْعِلْم»، یعنی هرگاه خداوند بنده‌‏ای را خوار و پست کند، دانش را از او منع می‌نماید؛ یعنی توفیق تحصیل علم را که موجب سعادت و نیک‌بختی است از او سلب می‌کند.

وی با بیان اینکه ارزش علم و آثار آن، بیشتر از آثار شهادت در راه خدا علیه دشمنان دین است، افزود: هر چند که شهید با جهاد و جان‌فشانی، مانع پیروزی و تسلط کافران بر مسلمانان می‌شود، اما نتیجه آن حفظ جان و بدن مسلمانان است، ولی عالم فرزانه و متّقی، از اصل دین محافظت می‌کند و شیطان‌ها را از گمراه کردن مردم باز می‌دارد و مانع هلاک شدن مردم در قیامت می‌شود.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، عنوان کرد: وظایف طلاب تقویت انگیزه تحقیقی، تحصیلی و... است که در این زمینه پیامبر اکرم می‌فرمایند؛ «إنّ طالب العلم یستغفر له کلّ شیء حتّی دوابّ الأرض و هوامها و...» یعنی همه اشیاء، حتی ماهیان دریا، برای جوینده دانش آمرزش می طلبند.

همچنین حجت‌الاسلام حسین زاده، در پایان این مراسم، با اشاره به اینکه انسان برای نیل به‌سوی معنویات، به دو کار مهم یعنی «زدودن رذایل اخلاقی» و «واجد صفات حمیده بودن همچون کریم شدن، سخاوت پیدا کردن و...» نیاز دارد، تصریح کرد: همان‌طوری که در قرآن کریم می‌خوانیم؛ «فَتَعالَی اللَّهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ وَ لا تَعْجَلْ بِالْقُرْآنِ مِنْ قَبْلِ أَنْ یُقْضی إِلَیْکَ وَحْیُهُ وَ قُلْ رَبِّ زِدْنی عِلْماً» باید برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم فهم مسائل مختلف علمی را بدانیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha