پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بزرگترین سفره حضرت رقیه (س) در بین الحرمین کربلا

حوزه/ همایش نوگلان حسینی، هم‌زمان با ایام شهادت حضرت رقیه(س) باهدف اشاعه فرهنگ عفاف، حجاب و الگوگیری از حضرت رقیه(س) در مصلای نماز جمعه شهرستان شوش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، همایش نوگلان حسینی، هم‌زمان با ایام شهادت حضرت رقیه(س) باهدف اشاعه فرهنگ عفاف، حجاب و الگوگیری از حضرت رقیه(س) به همت طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش در مصلای نماز جمعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در این مراسم، خانم کاوندی، دبیر دانش‌آموختگان مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش گفت: هدف از برگزاری این همایش ترویج فرهنگ غنی عاشورا است که حضرت رقیه(س) جلوه دیگری از شکوه و عظمت حماسه عاشورا حسینی است و این سه‌ساله اباعبدالله الحسین(ع) برای آزادگان جهان دارای پیام‌های بزرگی است.

وی افزود: هرساله هم‌زمان با ایام شهادت حضرت رقیه(س) تعداد زیادی از نونهالان همراه با والدین خود در این همایش معنوی شرکت کرده و به‌رسم همدردی با حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) گرد هم جمع شده و به عزاداری می‌پردازند.

کاوندی در ادامه بیان کرد: چنین همایش‌هایی یک کلاس بزرگ تربیتی به شمار می‌رود و حضور کودکان در این مراسمات در تربیت و پرورش آن‌ها مؤثر خواهد بود.

لازم به ذکر است، در این مراسم داستان زندگی حضرت رقیه(س) به زبانه کودکانه بیان شد و کودکان، اطراف تجسم سازی صحنه‌هایی از خرابه شام  به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.

در پایان مراسم بسته‌های آموزشی و فرهنگی به نوگلان حسینی جهت آشنایی با زندگی بانو حضرت رقیه (س)اهداء شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha