چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: اگر جوانی نتوانست نگاه‌های عدالت‌طلبانه در چارچوب‌های قانونی رعایت کند، نگاه پدرانه به او داشته باشیم تا باعث عقب‌نشینی و غیبت آنها در صحنه مهم عدالت‌خواهی و عدالت‌طلبی که رمز موفقیت دستگاه قضایی است، نشویم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه گفت: خدای متعال در سوره حدید فرموده کاری کنید که مردم خودشان پای کار قسط و عدل بیایند و نباید مردم وادار به اجرای قسط و عدل شوند که این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی است.

 وی، مردمی بودن در عرصه‌های قضایی و امنیتی را بسیار مهم و زمینه‌ساز دست‌یابی به موفقیت دانست و تصریح کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حرم و تمام عرصه‌های مهم، موفقیت‌ها زمانی به دست آمد که مردم پای کار آمدند و امروز نیز در عرصه‌های اقتصادی، امنیتی و قضائی حضور مردم، موفقیت و پیروزی را به همراه می‌آورد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: آن چیزی که مردم را به میدان می‌آورد، امید و صبوری مسئولان در مقابل عدالت‌خواهی و عدالت‌طلبی مردم است و حتی اگر جوانی نتوانست نگاه‌های عدالت‌طلبانه در چارچوب‌های قانونی رعایت کند، نگاه پدرانه به او داشته باشیم تا باعث عقب‌نشینی و غیبت آنها در صحنه مهم عدالت‌خواهی و عدالت‌طلبی که رمز موفقیت دستگاه قضایی است، نشویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: نگاه پدرانه و سعه‌ی صدر نسبت به جوانان کمک می‌کند تا آن‌ها حرف‌های خود را مطرح کنند. مردمی شدن اندیشه‌های قضایی زمانی تحقق می‌یابد که جامعه به سمت عدالت پیش برود و امید داریم با فضایی که از زمان حجت الاسلام والمسلمین رئیسی شروع شد و در دوران حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای با قدرت ادامه یافته است، این مهم تحقق یابد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق در ابتدای این دیدار بیان کرد : امروز خوشحال هستم که در این شهر تاریخی برای مراسم تکریم و معرفه حضور یافته‌ام و الحمدلله امام جمعه در این شهر جایگاه مردمی خوبی دارد، چراکه در هر شهر و استان که امام جمعه، مدیران، نمایندگان و دیگر نهاد ها ارتباط قوی با مرم برقرار کرده‌اند، آنجا مشکلات کمتری وجود دارد

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: رمز موفقیت دستگاه قضائی مردمی بودن است که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و یکی از برنامه‌های ما تدوین سندی است که ارتباط مردمی را در این دستگاه تقویت کند.

 وی تاکید کرد: ۵۰ درصد رضایتمندی مردم به عملکرد ما بستگی دارد و مهم آن است که بتوانیم با عملکردمان نشان دهیم مردم ولی نعمت ما هستند.

 انتهای پیام /

عدالت‌خواهی و عدالت‌طلبی رمز موفقیت دستگاه قضایی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha