شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام موسوی قزوین

حوزه / در جلسه مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین و معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان، راه های توسعه تبلیغ دینی و همکاری های این دو نهاد بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی، مسئول دفتر  شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین، ظهر امروز در جلسه ای با حجت الاسلام عباس فغانی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان قزوین، گفت: اگر جامعه اسلامی به دنبال رشد و غلبه بر استکبار جهانی و دشمنان اسلام است، راه و مکتبی جز مکتب ولایت اهل بیت(ع) نمی تواند جامعه اسلامی را سربلند نگه دارد.

امام جمعه شهر محمود آباد نمونه قزوین تصریح کرد: اقتدار امروز  کشور  در پرتو رهبری امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان امام خامنه ای است.

مسئول دفتر  شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: نعمت ولایت فقیه مایه سرافرازی کشور ایران در سراسر جهان است و اگر وضعیت برخی کشورهای مسلمان و عربی نابسامان است، به دلیل محرومیت آنها از رهبری عادل دینی است.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) و عاشورای حسینی گره گشای ما در بسیاری از مشکلات و ناملایمات است که باید با شناخت عمیق از این قیام خونین در جهت حفظ ارزش‌های جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام عباس فغانی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان قزوین هم گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، تبلیغ وظیفه ذاتی حوزه است که باید جدی گرفته شود.

وی به تشکیل مدارس امین در کشور هم اشاره کرد و افزود: در سال ۹۱ این مدارس همزمان با سراسر کشور در استان قزوین با همکاری مشترک آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه فعالیت خود را آغاز کردند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: در این مدارس برگزاری کلاس‌های احکام، عقاید و اخلاق بر اساس طرح تربیتی مدون در قم، جلسات پرسش و پاسخ برای دانش آموزان، اقامه نماز جماعت، تشکیل هیئت‌های دانش آموزی، اردوهای زیارتی و علمی، کلاس‌های قرآنی و روخوانی پیش‌بینی‌شده است.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور، بیان کرد: مشکلات زیادی در بخش‌های مختلف وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی منظم و دقیق رفع شوند.

راه های تقویت همکاری های حوزه علمیه قزوین و ائمه جمعه بررسی شد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha