جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت السالام آقا حسینی قزوین

 حوزه /  امام جمعه شهر محمدیه گفت: امروز ملت ایران، به ویژه بانوان جامعه اسلامی با الگوپذیری از شجاعت و صبر حضرت زینب کبری (س)، شخصیت آن بانوی بزرگ را در جامعه تبلیغ کنند، چرا که امروز راه امام حسین(ع) و اهداف قیام آن حضرت و حرکت در مسیر سیره شجاعت و صبر زینب کبری (س) نجات بخش امت اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام بهاءالدین آقا حسینی، ظهر امروز در جمع مسئولین شهر محمدیه قزوین گفت: حضرت زینب کبری (س)   درس ولایت مداری را از مادر فرا گرفت و آن را به زیبایی در کربلا به عرصه ظهور رساند.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) با پیام رسانی درست از عاشورا، حکومت اموی را به لرزه انداخت. خطبه های حضرت مردم را از اتفاقات جریان کربلا با خبر کرد و این نمونه‌ای از ایفای نقش بانوان در جریان واقعه کربلا بود.

امام جمعه شهر محمدیه و مهرگان گفت: حضرت زینب (س) از همان ابتدای ورود به کربلا حضوری فعّال و سازنده داشت، امّا آنچه که به این حضور، جلوه دیگری می بخشد و آن را پر رنگ تر می سازد نقش ویژه آن حضرت بعد از واقعه عاشورا است. 

 وی با اشاره به اینکه شکوه رسالت حضرت زینب کبری (س) در تبیین قیام عاشورا و اهداف آن برای همگان حیرت انگیز بود، خاطر نشان کرد: آن بانوی والامقام با صلابت، شجاعت و زیبایی کلام همراه با متانت اهداف قیام امام حسین (ع) را با مضمون زیبایی تبلیغ و تبیین کردند و در این راه کوبنده ترین خطبه ها را در کاخ یزید قرائت نمودند.

آقاحسینی ادامه داد: امروز ملت ایران، به ویژه بانوان جامعه اسلامی با الگوپذیری از شجاعت و صبر حضرت زینب کبری (س)، شخصیت آن بانوی بزرگ را در جامعه تبلیغ کنند، چرا که امروز راه امام حسین(ع) و اهداف قیام آن حضرت و حرکت در مسیر سیره شجاعت و صبر زینب کبری (س) نجات بخش امت اسلام است.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha