پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حوزه نیوز خوزستان

حوزه/ «دیدار با خانواده روحانی شهید حجت‌الاسلام مصطفی خلیلی»، «تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شوشتر»، «برگزاری جلسه تعامل با کمیته امداد امام خمینی(ره)»، «توانمندسازی بانوان با برگزاری دوره‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی» و «همیاری بسیجیان ناحیه امیدیه برای واکسیناسیون عمومی»، بخشی از اخبار محلات خوزستان می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، در دومین بسته خبری از مجموعه اخبار محلات خوزستان، نیم‌نگاهی به اقدامات و فعالیت‌های پایگاه‌های بسیج، گروه‌های جهادی و حوزه‌های مقاومت بسیج شهری استان خوزستان، خواهیم داشت.

دیدار با خانواده روحانی شهید حجت‌الاسلام مصطفی خلیلی

از دیدار با خانواده شهید روحانی تا بازسازی بیمارستان فرسوده و توانمندسازی بانوان جهت راه‌اندازی کسب و کار خانگی

بسیجیان پایگاه بسیج انصار الحسین (ع) حوزه ٢شهری، به‌منظور بزرگداشت و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مصطفی خلیلی شهید مدافع حرم از خانواده وی دیدار و تجلیل کردند

فرمانده پایگاه بسیج انصار الحسین(ع) گفت: شهید مصطفی خلیلی کسی بود که موفقیت‌های زندگی‌اش را مدیون مسجد می‌دانست و همیشه می‌گفت: (هر چه دارم از فعالیت در مسجد دارم)

وی در جمع خانواده شهید گفت: لازم است برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کرد و تمام هدف ما نیز از این دیدارهای ارزشمند زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان و قدردانی از صبوری خانواده‌های آن والامقامان است.

در پایان از خانواده شهید با اهدای لوح یادبود تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شوشتر

از دیدار با خانواده شهید روحانی تا بازسازی بیمارستان فرسوده و توانمندسازی بانوان جهت راه‌اندازی کسب و کار خانگی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شوشتر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هست سال دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال حماسه و ایثار و مقاومت جانانه ملت ایران در برابر تجاوز وحشیانه دشمن تادندان‌مسلح به ایران اسلامی را منشأ غرور ملی برای مردم سلحشور ایران دانسته و افزود: توطئه مشترک شرق و غرب برای به‌زانو درآوردن ملت بزرگ ایران فرصتی برای اثبات توانمندی‌های اسلام و انقلاب و کشور تبدیل شده بود که جوانان و رزمندگان شجاع این کشور به ندای پیر جماران لبیک گفته و نگذاشتند که دشمنان قسم خورده این ملت به مقاصد شوم خود برسند.

فرمانده سپاه شوشتر در ادامه به بیان مجموع برنامه‌های اجرایی این هفته در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت اشاره و خاطرنشان کرد:تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس،برگزاری بزرگداشت شهدای سلامت و تجلیل از مدافعان سلامت در مقابله با ویروس کرونا،تجلیل از طلاب و دانشجویان پیشگام در عرصه علم و دانش،اعزام اکیپ‌های پزشکی و ویزیت رایگان به مناطق محروم،برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس، توزیع بسته‌های معیشتی، توزیع منبع ذخیره آب در روستاهای محروم، توزیع آب شرب در مناطق محروم و چندین برنامه متنوع و فرهنگی و ورزشی در پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج برادر و خواهر در این هفته در سپاه شوشتر برگزار خواهد شد.

برگزاری جلسه تعامل با کمیته امداد امام خمینی(ره)

از دیدار با خانواده شهید روحانی تا بازسازی بیمارستان فرسوده و توانمندسازی بانوان جهت راه‌اندازی کسب و کار خانگی

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای دانش‌آموزی حمیدیه، از برگزاری جلسه تعامل و همکاری جهت جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه در غالب پویش همکلاسی مهربان و توزیع نوشت‌افزار خبر داد.

وی گفت: با توجه به نزدیکی بازگشایی مدارس و وجود دانش آموزان بی‌بضاعت که قادر به تأمین کیف و کفش و نوشت‌افزار جهت ادامه تحصیل نیستند؛ لذا با همکار حوزه اصناف و کانون بسیج فرهنگیان نسبت به انجام تعاملات با ادارات شهرستان از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی به‌منظور خرید لوازم‌التحریر برای دانش آموزان بی‌بضاعت و توزیع این وسایل در مهرماه انجام شد.

وی در ادامه افزود: در این امر خیر همه ادارات دولتی و خصوصی و همچنین خیرین شهرستان باید پیش‌قدم شده و از ترک تحصیل دانش آموزان بی‌بضاعت با تهیه حداقل امکانات تحصیلی جلوگیری کرد.

وی در ادامه گفت: جا دارد در این زمینه از مساعدت و همکاری فرمانده ناحیه جناب سرهنگ حیاوی و همچنین فرمانده حوزه بسیج شهید غیوراصلی، که کمک‌های جمع‌آوری‌شده که شامل کیف و نوشت‌افزار می‌باشد را در اختیار حوزه شهدای دانش‌آموزی قرار دادند تقدیر و تشکر کرد.

تقدیر و اهدای هدایا برای فعالین قرآنی دشت آزادگان

از دیدار با خانواده شهید روحانی تا بازسازی بیمارستان فرسوده و توانمندسازی بانوان جهت راه‌اندازی کسب و کار خانگی

فرمانده پایگاه حضرت زینب(س)، وابسته به حوزه خواهران حضرت فاطمه(س) شهرستان دشت آزادگان، از تقدیر و اهدای هدایا برای فعالین قرآنی خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم کلاس‌ها را با ایجاد تنوع و شور قرآنی به هر نحوی جذاب کنیم؛ به‌طور مثال برای ایجاد انگیزه قرآن‌آموزان روزهایی را برای تفریح در نظر می‌گیریم و در اردوهای قرآنی نکات کاربردی آموزنده‌ای از قرآن را به‌صورت عملی تدریس می‌کنیم تا آن‌ها بتوانند مضامین قرآن را در زندگی خود نهادینه کنند.

وی افزود: جذاب کردن کلاس‌ها و آموزش‌های قرآنی می‎‌تواند افراد را به شرکت در جلسات قرآن تشویق کند؛ بنابراین باید از نگاه تک‌بعدی به امور قرآنی پرهیز کرد تا تمامی اقشار جامعه به مبانی الهی روی آوردند و از آن استفاده کنند.

وی در پایان گفت: طبق آیات قرآن، حفظ قرآن بر قلب انسان نفوذ می‌کند و بسیاری از آیات نیز به این امر اشاره دارد که قرآن بر قلب پیامبر نازل شده است؛ و قلب‌ها را تسخیر می‌کند.

توانمندسازی بانوان با برگزاری دوره‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی

از دیدار با خانواده شهید روحانی تا بازسازی بیمارستان فرسوده و توانمندسازی بانوان جهت راه‌اندازی کسب و کار خانگی

فرمانده پایگاه بسیج حضرت بتول(س) وابسته به حوزه خواهران حضرت خدیجه(س) ناحیه بسیج دشت آزادگان، از برگزاری کلاس خیاطی در مسجدالنبی واقع در روستای شهرک با حضور خواهران بسیجی خبر داد.

وی افزود: برگزاری این کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی کمک می‌کند تا بانوان توانمند شده و بتوانند خودشان کارآفرینی و اشتغال داشته باشند.

وی مطرح کرد: در کنار همه اهداف و اصولی که برای شجره طیبه بسیج تعریف شده، یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری کلاس‌های متعدد و مختلف در پایگاه‌های مقاومت بسیج توانمندسازی زنان در حوزه‌های مختلف است که با توجه به مسئولیت همسری و مادری، معمولاً مادران ترجیح می‌دهند در منزل فعالیت اقتصادی  داشته باشند؛ بنابراین توجه به این موضوع باعث برگزاری کلاس‌های مختلف مهارتی و آموزشی در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر کشور شده است که هدف نهایی آن نیز شناسایی استعدادهای بانوان، توانمندسازی، احیا و رونق اشتغال خانگی، کارآفرینی و ایجاد درآمد پایدار برای زنان در جامعه شهری و روستایی است.

وی گفت: از مهم‌ترین ویژگی کلاس‌های اشتغال‌زایی و مهارت که به‌واسطه پایگاه‌های بسیج برگزاری می‌شود می‌توان به رایگان بودن برخی کلاس‌ها، دریافت هزینه بسیار کم برای کلاس‌های آموزشی، بومی بودن، در دسترس بودن کلاس‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت مربیانی اشاره کرد که در استان خود به‌عنوان هنرمند درجه‌یک و مدرس بسیجی مشغول به آموزش هستند.

همیاری بسیجیان ناحیه امیدیه برای واکسیناسیون عمومی

از دیدار با خانواده شهید روحانی تا بازسازی بیمارستان فرسوده و توانمندسازی بانوان جهت راه‌اندازی کسب و کار خانگی

فرمانده پایگاه مقاومت امام جعفر صادق(ع) وابسته به حوزه حمزه سید الشهداء(ع) ناحیه امیدیه، از حضور بسیجیان گروه جهادی پایگاه در مراکز واکسیناسیون شهرستان و کمک در انجام مراحل واکسیناسیون خبر داد.

وی در تشریح این برنامه گفت: در این طرح بسیجیان به‌صورت جهادی و در قالب طرح شهید سلیمانی در مراکز واکسیناسیون در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر واکسیناسیون افراد ۱۸ سال به بالا در دو نوبت صبح و بعدازظهر با واکسن‌های سینوفارم و برکت صورت می‌گیرد.

وی در پایان با آرزوی سلامتی برای تمام مسلمانان جهان و نابودی هر چه زودتر این ویروس منحوس کرونا از بسیجیان جهادی تقدیر و تشکر کرد.

جلسه پیگیری آثار شهدا و رزمندگان هندیجان

از دیدار با خانواده شهید روحانی تا بازسازی بیمارستان فرسوده و توانمندسازی بانوان جهت راه‌اندازی کسب و کار خانگی

جلسه هماهنگی و همکاری با حضور فرماندار، امام جمعه، فرمانده ناحیه سپاه، جمعی از مسئولان محلی و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان هندیجان و رزمندگان پیشکسوت بسیجی ، مسئول دفتر نماینده  مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی با دعوت از سردار حاجتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان هندیجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: از ظرفیت‌های رزمندگان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هندیجان  در ترویج فرهنگ ایثار و رشادت‌های ماندگار دوران هشت سال دفاع مقدس استفاده و با همکاری و همفکری برنامه‌های متنوع فرهنگی ایجاد و به نسل‌های کنونی و آیندگان منتقل نمود و ان‌شاءالله ماهم در این باره آماده همکاری هستیم.

سردار حاجتی، با تسلیت ایام ماه محرم و صفر اظهار داشت: از اینکه  فرصت حاصل شد  در جمع مسئولان و تعدادی از رزمندگان هندیجان باشم جای خوشحال دارد و ان‌شاءالله موجب خیر باشد و بتوانیم کاری برای رزمندگان و شهدا در این شهرستان انجام داده باشیم.

استمرار کلاس‌های طرح تابستانه پایگاه مقاومت بسیج شهید محلاتی ناحیه امیدیه

از دیدار با خانواده شهید روحانی تا بازسازی بیمارستان فرسوده و توانمندسازی بانوان جهت راه‌اندازی کسب و کار خانگی

فرمانده پایگاه مقاومت شهید محلاتی در ادامه اجرای برنامه‌های طرح تابستانه، از برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن و احکام و اخلاق به‌صورت هفتگی برای رده سنی نونهالان و نوجوانان خبر داد.

وی گفت: یکی از برنامه‌های طرح تابستان این پایگاه برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن و احکام و اخلاق اسلامی توسط حجت‌الاسلام فرحانی به‌صورت هفتگی برای گروه سنی نونهالان و نوجوانان می‌باشد و با توجه به اینکه در آیات و روایات متعدد، تشویق به تلاوت قرآن شده و امامان معصوم علیهم‌السلام آن را از افضل عبادات شمرده‌اند، این امر موردتوجه و برنامه‌ریزی هفتگی پایگاه می‌باشد. 

وی در پایان افزود: این پایگاه هرساله اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی در رده‌های سنی مختلف می‌نمود امسال با برنامه‌ریزی منظم و مداوم برای رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان بتوانیم شاهد برنامه‌های خوبی برای بسیجیان این پایگاه در فصل تابستان باشیم.

اعزام جهادگران به بازسازی بیمارستان فرسوده

از دیدار با خانواده شهید روحانی تا بازسازی بیمارستان فرسوده و توانمندسازی بانوان جهت راه‌اندازی کسب و کار خانگی

بیمارستان شفا که سال‌ها به دلیل بافت قدیمی و فرسوده تعطیل گردید، به همت جهادگران بسیجی پایگاه‌های بسیج ناحیه امام علی (ع) موردبازسازی و مرمت قرار گرفت.

در این راستا فرمانده حوزه ٦ شهری ناحیه بسیج امام علی (ع) اهواز از اعزام جهادگران جهت کمک به بازسازی بیمارستان فرسوده شفا خبر داد.

وی گفت: بیمارستان شفا سال‌ها قبل به علت فرسودگی و تخریب از ارائه خدمات درمانی به شهروندان معذور و تعطیل شد،جهادگران این حوزه به تعداد ١٧ نفر به کمک جهادگران پایگاه‌های علی بن مهزیار اهوازی، سیدالشهدا، مسجد آیت‌الله شفیعی و سایر گروهای جهادی جهت بازسازی و زیباسازی محیط اعزام شدند، تا دوباره با بازگشایی بتواند خدمات درمانی و بهداشتی به بیماران مبتلابه کرونا و غیره ارائه دهد.

تشکیل جلسه شبکه مدیریتی صالحین

فرمانده مرکز مقاومت بسیج اروندکنار از برگزاری جلسه شبکه مدیریتی صالحین به‌منظور پیگیری امورات تربیتی در پایگاه‌ها خبر داد.

وی در این راستا گفت: طی جلسات متعدد و ماهانه که جهت حفظ و گسترش شبکه مدیریتی صالحین در این مرکز انجام شده و اقدامات صورت گرفته در خصوص مسائل تربیتی، برنامه‌ریزی گردید تا در یک جلسه‌ای با حضور فرمانده هان و تعلیم و تربیت پایگاه‌های مقاومت بسیج که خود در صف اول کارهای تربیتی و مدیریتی می‌باشند،امور پیگیری شوند.

وی در ادامه بیان کرد: پایگاه‌های این مرکز طبق برنامه‌ای که تعلیم و تربیت برای آن‌ها از قبل اعلام کرده جلسات قرارگاه صالحین و مجمع سرگروه‌های صالحین پایگاه که به‌صورت ماهانه در پایگاه‌ها برگزار شود که این را می‌طلبد که فرمانده و تعلیم و تربیت پایگاه پیگیر برگزاری این جلسات و تشکیل حلقات و انجام برنامه‌های تربیتی، اردویی را با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این شرایط قرمز اوضاع کرونایی را دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha