شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 977990
۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
تصاویر/ آئین افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه ریحانه الرسول ارومیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ریحانة الرسول (س) ارومیه در همایش دختران نسل حسینی، گفت: همه بانوان باید از سیره زندگی زنان حاضر در نهضت کربلا، خصوصا حضرت سکینه سلام الله علیها الگو بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه سرکار خانم پروین جهانی، امروز در همایش دختران نسل حسینی ویژه دختران دهه‌ی هشتادی و نودی ارومیه که در مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) این شهر برگزار شد، با اشاره به ضرورت الگوگیری دختران نوجوان و جوان از سیره‌ی حضرت سکینه و رقیه (علیهما السلام)، اظهار داشت: حضرت سکینه بانویی فاضله و محدثه بودند که در روز عاشورا و نهضت کربلا حضور تاثیرگذار داشتند و امام حسین (علیه السلام) با اشاره به شأن و مقام حضرت، وی را با زیباترین لقب یعنی خیرة النساء معرفی می نمایند.

وی ادامه داد: مورخ شهیر «غیاث الدین» در کتاب حبیب‌السیر خویش می گوید؛ حضرت سکینه (سلام الله علیها) دختر امام حسین (علیه السلام)  را به خاطر جمال ظاهری و کمال باطنی و حسن خلق«عقیلة القریش» نامیده اند و وی از شجاعتی قابل تحسین برخوردار بود و در برابر ظالمان سکوت نمی کرد و به انجام تکلیف الهی همت می گمارد او از هیاهوی تبلیغاتی هراسی به دل راه نمی داد و با صلابت فاطمی ، دشمن را خوار و رسوا می نمود، با دلیل و منطق سخن می گفت و حقانیت خویش را به اثبات می‌رساند.

مدیر مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) ارومیه با یادآوری قوانین حوزه به طلاب خواهر جدید الورود، تصریح کرد: همه باید در جهت تقویت مبانی دینی جامعه قدم بردارند و لازمه این کار هم همت طلاب، اساتید مدارس علمیه است و طلاب علوم دینی ضمن تلاش در فراگیری هر بهتر علوم اهل بیت، بایستی از لحظه لحظه ‌های طلبگی در جهت خودسازی و کمال استفاده نمایند و این در سایه همت و تلاش میسر می شود.

در ادامه این مراسم سوگند نامه " میثاق من و مولایم" قرائت و طلاب جدیدالورود با مولا و مقتدایشان عهد و پیمان ابدی بستند. همچنین چفیه‌های اهدایی از سوی دفتر مقام معظم رهبری، به همراه بسته های فرهنگی به طلاب اهدا شد.

 در پایان مراسم نیز دختران نسل حسینی با بستن نمادین سربندها، به ندای امام زمان خویش لبیک گفتند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha