چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آرم مرکز مدیریت حوزه های علمیه

حوزه/ هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ی عظیمی است برای ملت عزیزمان و تمام آزادی­خواهان جهان که هیچ­گاه پایان نمی­پذیرد و همیشه می‌­توانند از این سرمایه ارزشمند بهره­ برداری و آن را سرمایه‌گذاری نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه به مناسبت آغازهفته دفاع مقدس به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«الَّذِینَ آمَنُوا وَ هَاجَرُوا وَ جَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ» (توبه/۲۰)

مقام معظم رهبری مد ظله ­العالی: «در جنگ تحمیلی ملت بزرگ ما با ایستادگی و مقاومت خود در راه خدا، این توطئه را به وسیله و نردبانی به سمت قله‌ی آرزوها و ارزش­های اسلامی و وسیله‌یی برای پیشرفت تبدیل کرد.»

هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ی عظیمی است برای ملت عزیزمان و تمام آزادی­خواهان جهان که هیچ­گاه پایان نمی­‌پذیرد و همیشه می‌­توانند از این سرمایه ارزشمند بهره­برداری و آن را سرمایه­گذاری نمایند.

دفاع مقدس مظهری از برترین صفاتی است که از یک جامعه ایمانی انتظار می­رود مانند حماسه، معنویت و دینداری، آرمان‌خواهی، تدبیر و حکمت، ایثار و از خودگذشتگی و ایستادگی و پایداری و مقاومت.

دشمنان اسلام جنگ تحمیلی را برای خاموش کردن انقلاب به راه انداختند، اما برخلاف تصورشان همین جنگ تحمیلی باعث شعله‌ورتر شدن انقلاب و روحیه‌ی انقلابی در سراسر عالم شد.

ما در این جنگ، جان­های عزیز بسیاری را از دست دادیم و خسارت­های مادّی و معنوی زیادی هم متحمّل شدیم؛ اما با این وجود به‌واسطه آن، نوری در دل این ملت تابید که برکات و ارزشش بسیار چشمگیر بود و آن عبارت است از اعتماد به نفس، احساس عزّت، استقلال و خودباوریِ ملی که همین پیشرفت­های علمی و پیشرفته و ساخت دقیق­ترین ابزارها با دست خالی و بدون هیچ سابقه‌ای از ثمرات ارزشمند آن است.

مرکز مدیریت حوزه ­های علمیه ضمن گرامی­داشت یاد و خاطره شهدای عزیز و آرزوی سلامتی و سربلندی برای همه مجاهدان و جانبازان گرامی دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت عصمت علیهم­السلام، امیدوار است با همراهی آحاد مردم و اطاعت از ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه­ ای حفظه الله و ادامه مسیر نورانی شهدای گرانقدر زمینه تحقق ایران قوی در همه ابعاد هر چه زودتر فراهم گردد و از خدای عزیز سربلندی، عزت و اقتدار بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران را خواستار است.

مرکز مدیریت حوزه ­های علمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    15 0
    نویسندگان بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه بهتر و بلکه لازم بود در این بیانیه به نقش بی‌بدیل امام راحل عظیم‌الشأن قدس‌سره‌الشریف در هدایت و رهبری دفاع مقدس و بسیج توده‌های مردم برای دفاع از میهن اسلامی، اشاره می‌کردند. این غفلت، بسیار مایه تأسف است.