سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دیدار رئیس مرکز خدمات با طلاب نراق

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با حضور در شهرستان نراق، با امام جمعه، اساتید و طلاب حوزه علمیه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اراک، حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با حضور در شهرستان نراق، با امام جمعه، اساتید و طلاب حوزه علمیه این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدارها به بیان رسالت و برنامه‌های مرکز خدمات پرداخت و در جریان مشکلات طلاب این شهرستان قرار گرفت.

در این دیدارها آقای نیکزادیان مشاور رئیس مرکز خدمات در امور استان‌ها نیز حضور داشت.

در ادامه این سفر، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به مناسبت آغاز سال تحصیلی در جمع اساتید، طلاب، روحانیون و مسئولان شهر به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به ویژگی‌های مهم طلاب گفت: طلاب به عنوان هادیان جامعه باید شرایط نظری، روحی و روانی، اخلاقی و سیاسی و اجتماعی را دارا باشند.

رئیس مرکز خدمات حوزه افزود: شرایط نظری شامل علم و آگاهی به علوم انسانی و اسلامی، مخاطب شناسی و آشنایی به علم جامعه شناسی و روانشاسی است و دیگر اینکه به آنچه می‌گوید و عمل می‌کند باور و اعتقاد قلبی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی بیان کرد: اگر نظام جمهوری اسلامی ایران حرفش را با قدرت می‌زند به خاطر ایمان و باور قلبی امام(ره)، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، شهدا و خانواده‌های شهدا و مردم به نظام اسلامی است.

رئیس مرکز خدمات حوزه در ادامه اخلاص، محبت و خوش بین بودن را از شرایط روحی روانی یک مبلغ برشمرد و هماهنگی گفتار و رفتار، سعه‌صدر و عفو گذشت را از شرایط اخلاقی یک روحانی ذکر کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: بصیرت دینی و سیاسی، دشمن شناسی و ولایت محوری نیز از شرایط سیاسی اجتماعی یک روحانی است که به‌واسطه ایمان و تقوی حاصل می‌شود و به علم تنها به دست نمی‌آید؛ چراکه عالمان و دانشمندان بسیاری بودند که راه صحیح را از غیر صحیح تشخیص ندادند؛ این افراد سواد داشتند ولی بصیرت نداشتند و نتوانستند دشمن را بشناسند.

وی بر موضوع ولایتمداری تأکید کرد و گفت: در طول تاریخ هیچگاه اسلام از محاصره نظامی و اقتصادی ضربه نخورده است؛ اما تهاجم فرهنگی و اعتقادی به ویژه عدم ولایت محوری تأثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha