چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه

حوزه/ نماینده ولی فقیه استان گلستان گفت: طلاب فقط یک دانشجو نیستند بلکه سرباز هم هستند؛ شاگرد مکتب و مدرسه امام صادق(ع) و سرباز امام زمان(عج) هستند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در پیامی تصویری به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، از خداوند متعال برای همه طلاب و روحانیون توفیق در راه تحصیل علم به معارف دینی، تقوا و عمل را مسئلت کرد.

وی، طلاب و روحانیون را شاگردان مدرسه امام صادق(ص) و سربازان سربازخانه امام زمان(عج) خواند و خطاب به طلاب افزود: شما هم شاگرد امام صادق(ع) هستید زیرا در حوزه‌های علمیه برای معارف دینی که از طریق اهل بیت و مخصوصا امام باقر و امام صادق(علیهم‌السلام) به دست ما رسیده، شاگردی کنید و در این مکتب درس بخوانید.

نماینده ولی فقیه استان گلستان ادامه داد: سرباز، سربازخانه امام زمان(عج) هستید؛ شما فقط یک دانشجو نیستید که سرباز هم هستید و این را باید همه شما عزیزان بدانید که برای چه به حوزه علمیه آمدید و این بالاترین افتخار هست؛ شاگرد مکتب و مدرسه امام صادق(ع) و سرباز امام زمان(عج) هستید .

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به روایت پیامبر اکرم(ص) «أقرَبُ النّاسِ مِن دَرجَةِ النُّبوَّةِ أهلُ الجِهادِ و أهلُ العِلمِ» تصریح کرد: این روایت بیانگر مقام والای کسی است که با هدفی مقدس در حوزه علمیه درس می‌خواند، تا عالم شده، وارد جامعه شود؛ در اینصورت به عنوان سرباز امام زمان(عج) است و باید با حضور خود در میدان، جهاد کند هم علم و هم جهاد؛ دانش دین را بیاموزد بعد سربازی کنند

وی در تشریح سربازی طلاب برای امام زمان(عج)، گفت: طلاب و روحانیون باید در میان مردم حضور پیدا کرده و با آشنایی آنان با معارف دین، قرآن، حدیث و سبک زندگی پیامبر(ص) و ائمه معصومین(علیهم‌السلام) مردم را هدایت کنند.

امام جمعه گرگان همچنین با استناد به روایت «مِدادُ الْعُلَماءِ افْضَلُ مِنْ دِماءِ الشُّهَداء» دلیل برتری قلم علما را اینگونه تفسیر کرد: ارزش و اهمیت قلم، علم، کتاب و نوشتار یک عالم که به دفاع از دین و معارف دینی بپردازد و موجب هدایت مردم و جامعه شود، از خون شهید بالاتر است اگرچه شهدا نیز مقام بالایی دارند.

آیت‌الله نورمفیدی در ادامه با استناد به روایاتی دیگر در راستای ارزش «مداد العلماء» اشاره کرد و با یادآوری شاگردی مکتب امام صادق(ع) و سربازی امام زمان(عج)، بر علم، عمل، اخلاق، تقوا تاکید کرد که این موارد از ضروریات یک عالم دینی است و از طرفی، خود را یک مجاهد و تلاشگر برای هدایت انسان‌ها و مردم بداند.

وی خطاب به طلاب توصیه کرد: قدر کار و تلاش خود را بدانید، وقت خود را صرف تحصیل علم کرده و نگذارید به هدر رود و تهذیب نفس کنید تا بتوانید اهل جهاد شوید.

نماینده ولی فقیه در پایان از اساتید، مدیران حوزه و کسانی برای طلاب حوزه‌های علمیه زحمت می‌کشند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha