چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خواهران خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام عطارزاده گفت: رعایت اخلاص در کارها، اهمیت دادن به دروس طلبگی و توجه به فعالیت‌های فرهنگی و جهادی در کنار تحصیل، ازجمله عواملی است که می‌تواند در موفقیت طلبه، نقش چشم‌گیری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان دزفول با حضور مدیریت و طلاب سطح ۲ و ۳، اساتید و کادر مدرسه برگزار شد.

این مراسم با قرائت قرآن و پخش کلیپ سخنرانی از رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت علم‌آموزی، آغاز شد و پس از آن حجت‌الاسلام عطارزاده، مؤسس مدرسه علمیه، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به مدیران، اساتید، کادر و طلاب گفت: سال گذشته باوجود اینکه سالی پر از تلاطم، گرفتاری و مشکلات بود ولی گذشت و آنچه مهم است در این یک سال گذشته، کسب معنویت و علومی است که آموخته‌ایم.

وی ادامه داد: امیدوارم در سال گذشته اندوخته‌های علمی و معنویت خودمان را افزایش داده و در سال پیش‌رو نیز پر از امید، نشاط، کسب علم و معنویت برای همه ما رقم خورد.

حجت‌الاسلام عطارزاده در ادامه، به زحمات بانوان جهادگر اشاره کرد و بیان داشت: جا دارد در این جلسه از طلاب محترمی که در سال گذشته به انجام امور جهادی اعم از «فعالیت در بیمارستان و کمک به کادر درمان بخش کرونا»، «فعالیت جهادی در درمانگاه»، «فعالیت در مساجد، تکایا، منازل در جهت تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به نیازمندان» پرداختند، تشکر کنم.

وی به اهمیت عرصه طلبگی پرداخت و عنوان کرد: در مدرسه باید طلابی پرورش یابد که برای جامعه و خانواده خویش مفید واقع شوند؛ ازاین‌رو از همه شما درخواست می‌کنم که بیش‌ازپیش بر اندوخته‌های علمی و معنوی خود بیفزایید و با دوستانی که روحیه جهادی دارند ارتباط خود را افزایش دهید تا بتوانید روحیه خودتان را به لحاظ جهادی و معنوی تقویت کنید.

وی گفت: طلابی که در کنار تحصیل به کمک مردم می‌شتابند از جهت فرهنگی، جهادی و...نسبت به افرادی که فقط به کسب علم می‌پردازند بسیار موفق‌تر هستند.

این استاد حوزه، در پایان به بیان اهمیت علم‌آموزی پرداخت و اظهارداشت: رعایت اخلاص در کارها، اهمیت دادن به دروس طلبگی و توجه به فعالیت‌های فرهنگی و جهادی در کنار تحصیل، ازجمله عواملی است که می‌تواند در موفقیت طلبه، نقش چشم‌گیری داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha