جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ پویش ملی مشق احسان/ حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی نیا گفت: یکی از رویکردهای حوزه علمیه قم پرداختن به مسائل اجتماعی، فعالیت های جهادی و ارائه خدمات اجتماعی در راستای فقرزدایی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی نیا در رزمایش «مشق احسان» که در راستای تأمین و توزیع ۴۱۰۰ بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان کم برخوردار که در مصلی قدس قم برگزار شد، گفت: ما برای تکامل و رشد به دنیا آمده ایم؛ دو راه برای رسیدن به کمال که مورد تأکید قرآن کریم است به جا آوردن نماز و ادای زکات، انفاق و صدقه دادن می باشد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی،افزود: شاخص نماز در جامعه می تواند به ما نشان دهد که جامعه ما روبه سعادت دارد پیش می رود یا روبه گمراهی رفته است.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا خاطرنشان کرد: دولت و نهادهای عمومی بخشی از وظیفه ترویج و اجرای انفاق را برعهده دارند و بخشی از این وظیفه بر عهده مردم می باشد.

وی قصد قربت و انگیزه معنوی در پرداخت مالیات به عنوان کمک به فقرزدایی از جامعه را مورد غفلت دانست و گفت: نباید از بُعد معنوی پرداخت های مالی اجتماعی همچون مالیاتی که می پردازیم غافل شویم؛ باید قوانین در این مورد اصلاح شوند.

دستیار ویژه مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: یکی از رویکردهای حوزه علمیه قم پرداختن به مسائل اجتماعی، فعالیت های جهادی و ارائه خدمات اجتماعی در راستای فقرزدایی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha