جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان

حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهرا(سلام الله علیها) گرگان در آیین آغاز سال تحصیلی این مدرسه گفت: تحصیل علم نیازمند تشخیص هدف و علمی توأم با عمل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم مریم دوست محمدیان در آیین آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه عالی و مرکز تخصصی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) شهرستان گرگان که بصورت مجازی برگزار شد، با استناد به روایتی از پیامبر مکرم اسلام‌(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) «علما و مجاهدین را نزدیک‌ترین مردم به درجه پیامبران» دانست.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) در عظمت جایگاه علما و طلاب علوم دینی «محصلین علوم دینی را محبوب خداوند» معرفی می‌کند، لذا محبوبیت در اینجا یعنی نگاه پروردگار عالَم را جلب و او را در عرش ملاقات کنند، بنابراین انسان با تحصیل علوم دینی محبوب حق می‌شود.‌

معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گرگان افزود: رسیدن به مقام حب خداوند، علاوه بر تحصیل علم نیازمند تشخیص هدف و علمی توأم با عمل است.

خانم دوست محمدیان، طلبگی را از جمله نعمت‌هایی دانست که با شکرگزاری آن، انسان به بزرگی و کمال دست می‌یابد، البته شکرگزاری این نعمت با جدیت در تحصیل علم و استفاده از فرصت‌ها بدست می‌آید.

وی بر اخلاص در مسیر طلبگی تاکید کرد و گفت: رسیدن به مطلوب نیازمند خلوص نیت است و مطلوب یک طلبه، همان قرآن کریم است که خداوند می فرماید: «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا و َإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ؛ آنها که در راه ما (با خلوص نیّت) جهاد می کنند، قطعاً به راه‌های خود هدایتشان خواهیم کرد».

 دوست محمدیان در پایان به بیان ضوابط و آیین نامه آموزشی پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha