شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
الزهرا(س) گرگان

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه عالی الزهرا(سلام الله علیها) گرگان بر ارتقای توان تبلیغی طلاب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم زهرا علاءالدین در آیین آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه عالی و مرکز تخصصی الزهرا(سلام الله علیها) که بصورت مجازی برگزار شد، علم را دارای نقش ارزنده ای در حیات الهی انسان دانست و گفت: رسیدن به مرتبه توحید پروردگار و شهادت به آن تنها برای صاحبان علم امکان پذیر است.

وی با استناد به آیه ۹ سوره مبارکه زمر، به ارزش والای علم و معرفت اشاره کرد و افزود: برتری اهل علم و معرفت بر جاهلان و نادانان امری بدیهی و روشن در عقل و فطرت انسان است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه عالی الزهرا(سلام الله علیها)گرگان با استناد به روایتی از امام صادق‌(علیه السلام) ادامه داد: مراد از علم؛ کثرت دانش، تعلیم وتعلم نیست، بلکه علم وسیله ای برای رسیدن به حق است که باید در مسیر خود قرار گرفته تا به نتیجه برسد.

 خانم علاءالدین با بیان روایات عدیده از ائمه معصومین‌(علیهم السلام) «عقل را پشتوانه علم، راهنما، کلیدِکار و بیناکننده انسان»معرفی کرد و گفت: اهمیت عقل و اندیشه به اندازه ای است که بدون آن نمی‌توان از آیات خداوند بهره برد، زیرا انسان به وسیله عقل کمال می‌یابد.

وی با تاکید بر ضرورت شناختِ مسیر طلبگی و رسالت خطیر حوزه های علمیه، طلاب را سربازان مکتب اهل بیت‌(علیهم السلام) معرفی کرد و تأسی به سیره عملی، روش و منش آنان را یادآور شد.

استاد حوزه در پایان، بر ارتقای توان تبلیغی طلاب تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha