پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 978360
۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
اولین محموله سوخت ایران وارد لبنان شد

حوزه/ نخستین تانکر حامل سوخت ارسالی از ایران از پل العاصی در شهر هرمل عبور کرد و وارد لبنان شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، محموله های سوخت ارسالی ایران که پیشتر در بندر بانیاس سوریه تخلیه و از طریق تانکر به لبنان ارسال شدند، به لبنان وارد شدند.

بر این اساس نخستین تانکر از پل العاصی در شهر هرمل عبور کرد.

خبرنگار العالم در بیروت گفت که سوخت ایرانی طی چند مرحله وارد لبنان می شود و به طور رایگان در میان مراکز و تأسیسات حیاتی این کشور توزیع می شود. تانکرهای حامل مازوت ایرانی پیشتر از بندر بانیاس سوریه به سمت لبنان بارگیری شده بودند.

پلاکاردهایی با مضمون خوش آمدگویی در مسیر تانکرها نصب شده اند که روی آنها نوشته شده است وعده راستین سید حسن نصرالله باز هم پیروزی آفرید.

طرف های مسئول گفته اند که درخواستها و رایزنی ها برای دریافت مقادیری از این مازوت در سراسر لبنان اعم از شمال و جنوب و بقاع و بیروت ادامه دارد. گفتنی است این مازوت در بخش های پزشکی، اقتصادی، مدارس و شبکه های تولید برق توزیع خواهد شد.

به گفته العالم بیش از ۵۰ تانکر حامل سوخت الان در حال ورود به خاک لبنان هستند.

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در آستانه ورود تانکرهای حامل سوخت ایران، شامگاه چهارشنبه، در پیامی ضمن تشکر از مردم، برای حفظ سلامت آن‌ها و تسهیل روند ورود کاروان‌ حامل سوخت به لبنان خواستار عدم تجمع مردمی شد.

دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی دوشنبه‌شب خود (۲۲ شهریور) اعلام کرد که اولین کشتی حامل فرآورده‌های نفتی، شامگاه یکشنبه هفته جاری، وارد بندرگاه بانیاس سوریه شده و روند انتقال سوخت روز پنجشنبه به لبنان آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha