سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مشاور و استاد حوزه،  در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد

خانم فاطمه یوسفی در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد، راز شاد زیستن را در پذیرش سختی ها و حرکت امیدوارانه در مسیر زندگی بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد ، خانم یوسفی، در نشست مجازی مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) یزد با موضوع «نشاط معنوی در سایه توسل به اهل بیت(ع)»، با تشبیه کودکان به نهالِ نوپا، تربیت آنان و نهادینه کردن ارزش ها و معنویات را در سنین پایین، بسیار آسان تر دانست.

وی با یادآوری معنای نشاط (میزان رضایت از زندگی) و شادی های جسمانی و روحانی، با وجود تجربه کردن همه جنبه های هیجانی و مادّی زندگی، نشاط روحی را مهم تر و اثرگذارتر از نشاط جسمانی عنوان کرد.

یوسفی راز شاد زیستن را در پذیرش سختی ها و حرکت امیدوارانه در مسیر زندگی بیان کرد و ادامه داد: هرچه شناخت انسان از خدا و جهان هستی افزایش یابد، میزان رضایت از زندگی بالاتر می رود.

استاد حوزه خواهران افزود: با شناخت واقعی از دنیا به عنوان یک گذرگاه و پل عبور که در اثر شناخت معارفِ وحیانی رخ می دهد، تحمّل سختی ها و رنج ها آسان تر می گردد زیرا برای قدم برداشتن در مسیر معنوی، امید و انگیزه لازم است.

یوسفی تصریح کرد: شادمانی و نشاط همیشه با آسانی و رفاه همراه نیست و فرزند باید بداند برای رشد و شکوفایی، رعایت احکام و دستورات دینی و تحمل برخی سختی ها ضروری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha