جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیین آغاز سال تحصیلی جدید و تجلیل از نخبگان حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: گرچه در سطح کشور با توجه به شرایط کرونایی حوزه های علمیه برخی استان ها تا حدودی با کاهش متقاضی مواجه بودند، اما در استان کمبود متقاضی نداریم و حتی به دلیل کمبود زیرساخت ها تعدادی را نتوانستیم پذیرش کنیم که از بابت نپذیرفتن آنها شرمنده شدیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین صفدر پناهی، در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد در مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) یاسوج، با گرامیداشت یاد و خاطره حجت الاسلام و المسلمین حسین فهیمی برغمدی، از اساتید فقید حوزه استان، گفت: سرمایه های زیادی در دو سال کرونایی از حوزه های علمیه گرفته شد. که یکی از این سرمایه ها شیخ حسین فهیمی برغمدی (ره) بود.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مرحوم فهیمی از اساتید برجسته حوزه استان بود و که بیش از 24 سال به تعلیم و تهذیب شاگردان موفق اشتغال داشت و در مسجد و محراب هم سنگ تمام گذاشت.

وی در ادامه افزود: با توجه به اولویت برگزاری دروس حوزوی به صورت حضوری در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و انجام واکسیناسیون اساتید، کادر مدارس و طلاب، امیدواریم به یاری امام زمان (عج) شرایط عادی شود.

حجت الاسلام و المسلمین پناهی با بیان اینکه دوام و استحکام فکری حوزه به حضور طلاب در کلاس درس و اشراف کامل اساتید و به نوعی تزکیه و تعلیم پدرانه است، ابراز امیدواری کرد که به فضل الهی امسال کلاس ها حضوری برگزار شود.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد افزود: گرچه در سطح کشور با توجه به شرایط کرونایی حوزه های علمیه برخی استان ها تا حدودی با کاهش متقاضی مواجه بودند، اما در استان کمبود متقاضی نداریم و حتی به دلیل کمبود زیرساخت ها تعدادی را نتوانستیم پذیرش کنیم که از بابت نپذیرفتن آنها شرمنده شدیم.

حجت الاسلام و المسلمین پناهی در ادامه با اشاره به وضعیت مدارس علمیه، گفت: مدارس علمیه استان در فاصله یکی دو سال نیاز به کارهای زیربنایی زیادی داشته و دارند. این هفته قرارداد ساختمان مدرسه سفیران هدایت منعقد و کار شروع خواهد شد و سال آینده به شرط تحقق وعده ها به بهره برداری خواهد رسید.

وی  با بیان اینکه وضعیت ساختمان حوزه دهدشت نگران کننده است و استحکام ندارد، اضافه کرد: این پروژه تا دو الی سه هفته آینده به پیمانکار واگذار می شود.

مدیر حوزه علمیه کهگیلوبه و بویراحمد در پایان گفت: با عنایت نماینده ولی فقیه در استان و استانداری و رئیس برنامه و بودجه استان اتفاق خوبی در بعد ساختمان سازی مدارس علمیه خواهد افتاد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha