پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / دیدار وزیر اطلاعات با آیت الله العظمی علوی گرگانی

حوزه/ مراجع عظام تقلید و علما در دیدار با وزیر اطلاعات بر ضرورت خنثی سازی توطئه های دشمنان برای نفوذ در کشور تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات روز پنج شنبه بدون اطلاع قبلی با سفر به قم با مراجع عظام تقلید و علما دیدار و گفتگو کرد.

تقدیر آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی از ایثارگری‌های سربازان گمنام امام زمان (عج)

 ضرورت خنثی سازی توطئه های دشمنان برای نفوذ در کشور

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل خطیب، ضمن تقدیر از ایثارگری‌های سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با اشاره به روایات ائمه معصومین علیهم السلام بر اهمیت تلاش‌های این وزارتخانه تاکید کردند.

بر اساس این گزارش: در ابتدای این دیدار وزیر اطلاعات ضمن اشاره به وضعیت منطقه و نقشه های استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به تشریح برنامه های این وزارت خانه پرداخت.

دولت های خارجی برای نفوذ در دستگاه علما، دانشمندان و مراجع نقشه دارند

 ضرورت خنثی سازی توطئه های دشمنان برای نفوذ در کشور

وزیر اطلاعات در ادامه سفر یک روزه خود به قم بعد از دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی به دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی رفت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار  با ابراز خرسندی از معرفی وی در این سمت، گفتند: الحمدلله شما اشراف خوبی نسبت به مسائل حوزه اطلاعات داشته و دارید.

معظم له تامین امنیت و مسائل اقتصادی را دو مساله مهم برای مردم و کشور ارزیابی کرده و افزودند: بحمدالله امنیت در کشور ما خوب است و در مجموع نا امنی نداریم؛  اما راجع به مسائل اقتصادی همچنان نگران هستیم و معتقدیم توفیق دولت سیزدهم و رئیس جمهور در گرو حل مسائل و معضلات اقتصادی است. انتظار داریم تحولی در عرصه اقتصادی و سفره مردم ایجاد شود که البته هنوز آثارش نمایان نیست.

ایشان در ادامه برای حل مسائل و مشکلات اقتصادی توصیه هایی به دولتمردان ارائه نموده و گفتند: برای این که مشکلات اقتصادی حل شود باید جلوی افراد فاسد و مفسد گرفته شود. سه گروه اند که کار اقتصاد مملکت را خراب می کنند؛ گروهی همان افراد قاچاقچی هستند که از طریق قاچاق اجناس و کالا و بعضا زد و بند با برخی از مسئولان کار خود را به پیش می برند.

این مرجع تقلید ادامه دادند: دسته دیگر رانت خواران اند که اجازه نمی دهند اقتصاد کشور سامان پیدا کند؛ آنان از دولت تسهیلات بسیار خوبی می گیرند و بعد هم به تعهدات خود عمل نمی کنند همان کالا و اجناسی که با قیمت پایین خریده بودند را با قیمت بالا در بازار به فروش می رسانند؛ این که چطور می شود جلوی شان را گرفت خود جای بحث است.

ایشان افزودند: برخی از تجار و کسبه بی انصاف دسته سومی هستند که اجازه نمی دهند آرامش به بازار و سفره مردم باز گردد؛ این دسته به وقت گرانی اجناس، کالاها را گران می فروشند اما وقتی به هر دلیل کالاها و اجناس ارزان شود، حاضر نیستند به قیمت ارزان بفروشند، واقعا اینها خود اسباب فساد در بازار هستند و باید در این خصوص فکری کرد.

حضرت آیت الله  مکارم شیرازی بر لزوم توجه به علل به جای پرداختن به معلول در ساماندهی و حل مسائل اقتصادی تاکید کرده و گفتند: اگر تنها بیاییم به همین مجازات اقتصادی اکتفا کنیم، مغازه ها را ببندیم و جریمه کنیم، با این امور، مشکل اقتصادی حل نمی شود، ریشه‌ها را باید درست کرد.

ایشان افزودند: باید با شجاعت روابط افراد فاسد و مفسد را قطع کرد و در مقابل آنها ایستاد، در این صورت است که مسائل اقتصادی تحول و سامان پیدا می کند، و مردم هم نتیجه اقدامات و عملکرد دولت را بعینه خواهند دید.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه بیشتر رسانه ملی و دیگر رسانه ها به مسائل و مشکلات اقتصادی شده و تاکید کردند: قطعا کرونا مساله مهمی است، اما نباید با پیش کشیدن کرونا مسائل اقتصادی را فراموش کنیم.

حضرت آیت الله  مکارم شیرازی گفتند: با تاکید بر مراقبت نسبت به نفوذ، بویژه در شهر مقدس قم در این خصوص تذکرات مهمی را بیان کرده و خطاب به وزیر اطلاعات گفتند: خطر نفوذ در قم به ویژه با توجه به مرکزیت حوزه های علمیه، بیش از دیگر شهرها است؛ دولت های خارجی برای نفوذ در دستگاه علما و دانشمندان و مراجع نقشه های مهمی دارند؛ در این خصوص واقعا باید هوشیار بود؛ و در این زمینه وزارت اطلاعات باید به خوبی نقش آفرینی کند.

معظم له در پایان ضمن دعا برای موفقیت دولتمردان و رئیس جمهور اظهار داشتند: ان شاءالله با برنامه ریزی، شجاعت، تلاش مسئولان و همراهی مردم مشکلات حل شود. مسائل خارجی بوده و هست؛ اگر ما مشکلات داخلی را حل کنیم دشمنان خارجی نمی توانند ضربه بزنند، کما اینکه تا بحال هم نتوانسته اند.

موضوع نفوذی ها را جدی بگیرید

 ضرورت خنثی سازی توطئه های دشمنان برای نفوذ در کشور

حضرت آیت الله علوی گرگانی، عصر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین خطیب وزیر اطلاعات که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشتند: امنیت نظام بسیار مهم است و دشمن هر لحظه برای کشورمان نقشه می ریزد که باید به مقابله با آن بپردازیم.

ایشان مقابله با برنامه های شوم دشمن را مورد تاکید قرار داد و افزودند: دشمن تلاش می کند نظم و نظام کشورمان را از بین ببرد و مردم در ناامنی قرار بگیرند که نقش و رسالت شما در این زمینه بسیار مهم است.

معظم له بیان کردند: اگر دشمن بر کشوری مسلط شود آرام نمی نشنید و دست و پا می زند تا ناامنی ایجاد کند، از شما می خواهیم که موضوع نفوذی ها را مورد توجه قرار دهید که در هر لباسی وجود دارند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه خاطرنشان کردند: اقتصاد کشورمان مشکلات زیادی دارد و مردم از دولت سیزدهم انتظار دارند اقتصاد کشور را سامان ببخشد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان برطرف کردن مشکلات جامعه را مورد تاکید قرار دادند و خاطرنشان کردند: مردم در اضطراب قرار دارند و از دولت انتظار داریم موضوع ناامن بودن اقتصاد را مورد توجه قرار دهد.

وزارت اطلاعات باید پرچمدار مبارزه با فساد باشد

 ضرورت خنثی سازی توطئه های دشمنان برای نفوذ در کشور

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری  نیز در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین خطیب وزیر اطلاعات  که صبح امروز با حضور در دفتر جامعه مدرسین برگزار شد، ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی، ایام سوگواری سید و سالار شهیدان را تسلیت گفت.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با تأکید بر اینکه  وزارت اطلاعات باید پرچمدار مبارزه با فساد باشد؛  به نقش مردمی و بسیار مهم و کلیدی  این وزارت خانه در تأمین امنیت برای رونق تولید و مانع زدایی در مسیر آن، اشاره کرد  و اظهار داشت: در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد درخشش و اقدامات خوب این وزارتخانه بوده ایم به حدی که تعجب دشمنان را برانگیخته  است.

برخی به دنبال ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان هستند

 ضرورت خنثی سازی توطئه های دشمنان برای نفوذ در کشور

آیت‌الله سید محمد سعیدی، نیز در دیدار حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: اینکه دولت مردان برای زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها و دیدار با مراجع و علما اهتمام دارند بسیار ارزشمند است و امیدواریم این دولت منسجم بتواند در خط مستقیم حرکت کند و عمل به منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه اگر کسی تقوا داشته باشد خداوند راه را به او نشان می‌دهد، افزود: اگر چه که مؤمن باید در هر کاری که می‌کند تخصص پیدا کند، اما اگر تلاش خود را انجام دهیم و تقوای الهی را در کارهای خود رعایت کنیم خداوند راه‌های ناشناخته را برای ما باز و کارهای ناممکن را ممکن می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با تأکید بر اینکه هرکس نصرت و کمک خدا را می‌خواهد باید خدا و دین خدا را یاری کند، گفت: باید نسبت به رعایت تقوا به عنوان یک ارزش و نسبت به یاری دین خدا به عنوان یک وظیفه عمل کرد زیرا این دو عامل در گشایش کارها بسیار مؤثر است و کمک و یاری خداوند را برای ما به دنبال دارد.

وی رعایت تقوا و یاری دین خدا را از وظایف مسئولان در نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: این دولت نشان داده که اهل خدمت به مردم برای رضای خدا است و مردم باید مراقب باشند چراکه افرادی از روی جهل و یا سازمان یافته و وابسته به گروه‌های شکست خورده معاند به دنبال شکاف میان مسئولان و مردم هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظیفه قلم به دستان و اصحاب رسانه در یاری رساندن به دولت و مقابله با دشمنان خاطرنشان کرد: در تاریخ موارد زیادی داریم که مردم با حاکم عادل همراهی نکردند و شخصیتی مانند امیرالمؤمنین(ع) در غربت خانه نشین شدند.

وی با تأکید بر لزوم معرفت افزایی مسئولان و مدیران در مسائل دینی و اعتقادی، اظهار کرد: به ویژه افرادی که در مسئولیت‌های مهم قرار می‌گیرند نیاز به تقویت اعتقادات و مباحث دینی دارند و نباید از این مسائل غافل شوند.

فساد ستیزی از اولویت های مهم دولت است

 ضرورت خنثی سازی توطئه های دشمنان برای نفوذ در کشور

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در این دیدارها با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا شرایط خوبی در کسب و کارها و فعالیت های اقتصادی در جامعه حاکم شود، گفت: از اولویت های مهم دولت فساد ستیزی است که در این خصوص توجه ویژه ای به گلوگاه های فساد داریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل خطیب گزارشی از تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در تامین امنیت ارائه کرد.

وی ادامه داد: از اولویت‌های مهم دولت بحث سلامت و کرونا است که رئیس جمهور همه دولت را برای حل مسأله واکسن بسیج کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خطیب با اشاره به واردات واکسن‌های ویژه دانش آموزان و دانشجویان، گفت: امیدواریم با تزریق این واکسن‌ها مدارس و دانشگاه‌ها هر چه زودتر حضوری شوند و تلاش مضاعف دولت بر این است که تا پایان سال مراسم‌، اجتماعات و کسب و کارها به حالت عادی برگردد.

وی یکی از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم را تعامل و ارتباطات با کشورهای همسایه دانست.

وزیر اطلاعات با تاکید بر لزوم ایجاد امید در جامعه گفت: احیای سرمایه اجتماعی در دولت سیزدهم دنبال می‌شود.

وزیر اطلاعات در پایان سلام و پیام رئیس جمهور محترم آیت‌الله رئیسی را تقدیم محضر آیت الله نوری همدانی کرد .

گفتنی است وزیر اطلاعات با آیت الله العظمی سبحانی نیز دیدار داشت و از رهنمودهای این مرجع عالیقدر نیز بهره مند شد.

 ضرورت خنثی سازی توطئه های دشمنان برای نفوذ در کشور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha