جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 978510
۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
تصاویر/ آزمون روحانیون عتبات عالیات

حوزه/ نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برای جذب روحانیون برای عتبات ثبت نام می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در اطلاعیه ای آورده است: به منظور بکارگیری روحانیون سرآمد و برجسته جهت همراهی با کاروانهای عتبات عالیات و از سوی دیگر نظر به نیاز فزاینده کاروانهای عتبات به روحانیون واجد صلاحیت، ضرورت استمرار روند جذب و اعزام اینگونه افراد به صورت اجتناب ناپذیری در آمده است به همین لحاظ این موضوع تحت عنوان جذب خاص با شرایط مطروحه در آیین نامه جذب و گزینش تعیین گردیده است. که با هدف نظم بخشیدن بیشتر به این روند شیوه نامه اجرایی آن بصورت زیرتعیین می‌گردد.

ثبت نام از ۲۷ شهریور آغاز و تا ۳ مهرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

شرایط عمومی

۱.  اعتقاد و التزام عملی به اسلام و مذهب تشیع.

۲.  تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

۳.  التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه.

۴.  برخورداری از حسن شهرت و معاشرت .

۵.  نداشتن سوء پیشینه و سابقه محکومیت در محاکم قضائی جمهوری اسلامی ایران.

۶.  توانائی جسمی و سلامت روانی.

۷.  تأهل.

۸.  نداشتن منع قانونی از نظر خدمت نظام وظیفه عمومی.

شرایط اختصاصی

۱.  دارندگان گواهی اتمام کامل دروس کتبی و شفاهی پایه ۱۰ از یکی از مراکز مدیریت حوزه های علمیه که حداقل دارای یکی از شرایط ذیل باشند:

    أ. سه سال فعالیت تبلیغی و فرهنگی باشند. ( حداقل ۶ ماه در مدت ۳ سال )

          تبصره: مراجع ذیصلاح و مورد قبول جهت ارائه گواهی تبلیغی :

                  سازمان تبلیغات اسلامی

                  دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

                  معاونت تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه

                  سازمان اوقاف و امور خیریه

                  دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

    ‌ب. مدرسان مدارس علمیه در سطوح متوسطه (پایه های ۴ و ۵ و ۶) و عالی ( پایه ۷ و بالاتر )

‌    ج.  اساتید دروس معارف اسلامی که گواهی صلاحیت تدریس معاونت امور اساتید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را دارا باشند.

‌    د.  اعضای هیئت علمی مراکز آموزش عالی

    ه.  ائمه جمعه شهرهای منطقه

    ‌و. مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

    ز.  مسئولان حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

    ‌ح.  خطبا و مبلغان معروف منطقه

    ‌ط.  مؤلفان کتب و نویسندگان مقالات عملی پژوهشی در حوزه دینی و مذهبی. (آثار تأیید شده توسط پژوهشکده حوزه نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت)

۲.  معمم بودن دائمی .

۳.  داشتن حداقل سن ۲۷ سال و حداکثر ۵۵ سال

مراحل جذب :

۱. آزمون کتبی

۲. مصاحبه

۳. ارزیابی CD جلسه سخنرانی عمومی

۴. آموزش

تذکر ) شرط قبولی در هر مرحله کسب حداقل ۷۰٪ امتیاز کل می‌باشد .

مدارک لازم جهت ارائه به منطقه پس از  ثبت نام اینترنتی :

۱-  اصل یا کپی برابر اصل مدرک تحصیلی .

۲-  اصل مدرک مربوط به شرایط جذب خاص عتبات.

۳-  دو قطعه عکس ۴×۳ معمم (دارای زمینه روشن، معمم، در سال جاری گرفته شده و پشت نویسی شده باشد) .

۴-  اصل شناسنامه و کارت ملی باید به رویت کارشناس منطقه برسد.

نحوه جذب :

۱.  کلیه مراحل ثبت نام و پرداخت هزینه ثبت نام بصورت اینترنتی از طریق سامانه آزمون مدیریت جذب و سازماندهی به آدرس  azmoon.hajj.ir  صورت خواهد پذیرفت.

۲.  هزینه ثبت نام ۵۰۰،۰۰۰ ریال بوده و با استفاده از کارت های عضو شتاب و ازطریق درگاه مدیریت جذب و سازماندهی صورت می پذیرد.

۳.  ثبت نام بصورت اینترنتی و از طریق سایت azmoon.hajj.ir خواهد بود. بارگذاری تصویر مدارک همزمان با ثبت نام در سامانه آزمون الزامی است. تصویر بارگذاری شده در سایت از اصل مدرک باشد نه کپی سیاه و سفید آن.

۴.  کلیه متقاضیان می‌بایست  حداکثر یک هفته  بعد از ثبت نام به دفتر نمایندگی بعثه محل سکونت خود مراجعه و اصل و کپی مدارک خواسته شده را تحویل نمایند؛ تا پس از تأیید و صحت سنجی، مجوز شرکت در آزمون صادر گردد.

۵.  شماره تلفن دفاترنمایندگی‌های بعثه در مناطق در سایت azmoon.hajj.ir قرار داده شده است .

۶.  پیغام " کد ملی تکراری است " در فرایند ایجاد نام کاربری در قسمت اطلاعات پایه، به این معناست که قبلا با این کد ملی حساب کاربری ایجاد شده بنابراین برای دریافت رمز عبور جهت ثبت نام با دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه محل سکونت خود هماهنگی نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مشرقی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    12 0
    واقعا اولا اینکه تو این عصر دیجیتال خجالت آوره که هنوز کپی میگیرید. بعد ذر ثانی یکی که تبلیغ خودش رفته و یا تو اینجاها پرونده نداره آدم نیست. تکلیفش چیه؟
    • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      2 0
      احسنت، هنوز قوانین حج و زیارت حداقل برای 20 سال پیشه، از آن زمان تا کنون به همین شیوه حضوری برای ثبت نام انجام می شود، برید از سیستم کنکور سراسری استفاده کنید، لااقل بعد از امتحان مدارک را تحویل بگیرد، اگر کسی هم قبول شد و مدارک ناقص خودش ضرر کرده، این همه مدارک افرادی را که قبول نشدن تو این سالها واقعا چه کار می کنید، اسراف اسراف، با این وضع گرانی و کبود کاغد اصلا کار درستی انجام نمی دید، شما که ساختمان شیک و پیک می سازید لا اقل سیستمتون را بروز کنید، این نوع سیستم واجب و آن ساختمان بی کاره مباح. علاوه بر آن شرایط هم کاملا نا عادلانه است، (البته خودم شرایط را به طور کامل دارم) روحانی کاروان عتبات یک امر کاملا مستحبی است نه واجب بله اگر برای حج بود این حساست بجا است زیرا با واجبات مردم سر کار دارید اما عتبات هم مثل یک تبلیغ ساده است، یعنی طرف چه کار می خواهد بکنه مردم یک روضه و سخنرانی ازش می خوان، واقعا در آن ساختمان شیک در کجا سیر و سیاحت می کنید و به چه چیزهایی فکر می کنید.
  • مصطفی کمندانی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 1
    متوسط
  • سید عباس علوی نژاد IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    7 0
    سلام .بنده ۱۸ طلبه هستم و بخاطر اینکه بیشتر وقتم را از این ۱۸ سال در حال تبلیع بودم نتوانستم پایه ۱۰ را تکمیل کنم و سابقه ۳ ماه جبهه دارم و پدرم هم ۳۶ ماه سابقه جبهه دارد .تا حالا اصلا اسمی از ایثارگری در هیچ نهاد و ارگانی نبردم ولی چون تنها آرزوم روحانی کاروان کربلا هست .میشه استدعا کنم بنده را ثبت نام کنید شماره موبایل .......
  • طه IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    با این شرایط سنگین هیچ کس نمی تواند برود.
  • روح اله IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    سلام. شرایطش یه خورده سخت گیرانه هست
  • طلبه سفیران IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    باعرض سلام بنده طلبه سفیران هدایت هستم که چندسالی فارغ التحصیل شدم ورتبه دوشهریه رهبری میگیرم ودرمناطق محروم وتلفیقی 6سال مشغول تبلیغ بودم حالاشرایط این هست که طلبه سفیران رونمیگیرند چرا؟من هم میرفتم قم مشغول درس خوندن میشدم مدرک میگرفتم ودرحالی که من جاهایی که مشغول تبلیغ بودم خانه عالم چندین سال ساخته شده بودولی هنوز طلبه ای برای تبلیغ نیامده بود سنگرکجاست به ماتفهیم کنیدماهایی که دراین مناطق خدمت میکنیم ویااونهایی که چندین سال شهریه میگیرندوهرچندسال یک پایه میرندجلو
  • م ح IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 0
    سلام میشه شرط پایه ۱۰ رو بردارین چون واقعا برای تدریس تو حوزه شاید لازم باشه ولی آخه برای روحانی کاروان عتبات باید ابن شرط لازم باشه؟!!
  • محمدرضایی AE ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 0
    سلام این طرح فقط مختص برادران طلبه ست یا شامل خواهران هم میشه؟
    • ماهان IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      1 1
      سلام چرا بیشتر اطلاعیه ها نمی نویسد طلاب خواهر یا برادر. انگار منظور از طلاب یا روحانیون فقط برادران است. در هر حال باید بنویسند در همه ی اطلاعیه ها و پوسترها که برادران، خواهران و یا هر دو
  • فاطمه IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 1
    باسلام وخداقوت درشرایط انگونه که برداشت میشود فقط طلاب برادر حق شرکت رادارند ایا جوابگوی مسائل حجاج خانم نیز خواهند بود ؟ چرا نسبت به جذب خواهران طلبه شرایط راعنوان نفرمودید؟سپاس
    • جواد IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      1 1
      ظاهرا حج نیست عتبات است
  • اکبردرخشی گنبری IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 2
    با سلام.یه سوال داشتم.منظور از منع قانونی چیه.معافیت تحصیلی به درد می خوره یا نه؟
  • حشمت الله لطفی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 2
    سلام بنده در بهش تبلیغ و مداحی و سابقه روحانی کاروان بودن را بحمدالله دارم اما سطح دو را تمام نکردم آیا راهی برای ثبت نام دارد؟
  • م.آ IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 1
    باسلام برای خانم ها ثبت نام ندارید معینه خانم چه حج چه عتبات استان البرز کجا پیگیری کنم شماره بدید لطفا
  • سرباز ولایت IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 1
    پس سفیرانیها چیکار کنن .... تو هیچ جا اصلا نمیتونن وارد بشن
  • یوسف IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 1
    بنده حدود ۱۰ سال پیش ثبت‌نام کردم و تمام مراحل را هم قبول شدم، اما همچنان پرونده بنده، بظاهر مشکل داره، در حالی هیچ مشکلی از طرف بنده نبوده و بنده تقریباً شرایط عالی را دارا هستم.
  • سلا IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    باسلام خدمت دست اندرکاران محترم بعثه مقام معظم رهبری درامور عتبات،چنانچه طلبه ای دارای سطح دونباشدولی ازدانشگاه دارای کارشناسی ارشد باشدوکارت پایان خدمت داشته‌ باشد آیامجازبه شرکت دراین آزمون می باشد.
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    خدا ان شاءالله کمک کنه بتونید جذب کنید با این شرایط خاص
  • رضایی IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 1
    کار خاص وخوبی می باشد.ولی باید جوانب کار بطور دقیق وظریف بررسی شود تا هم شئونات طلبگی وهم حوزه رعایت شود که هم مرضی خلق ومورد تایید حق قرار گیرد. از خواهران طلبه ثبتنام نمی شود.؟؟؟
  • حسن IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    لطفاً در شهریه ها ی حوزه علمیه بازنگری شود یک کارگر ساده در مسجد دستشویی ها را میشوید ماهیانه 3میلیون می گیرد آنوقت من با اتمام پایه ده و15سال درس خارج 1میلیون خورده درست است
    • ابراهیم IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      سلام اخوی وقت به خیر بله متاسفانه شهریه کم و بخور و نمیر است ولی این نکته نباید مجهول بماند که هدف از درس خواندن در حوزه ، کار کردن برای اسلام است و کار ماها یا تدریس است یا تبلیغ یا نویسندگی یا روحانی نهادها و اداره ها و ... و از آنجا باید در قبال کار و ارائه خدمت ، حقوق بگیریم ؛ آنوقت اگر حقوق و درآمدمون کمتر از فلان کارگر و کارمند بود به متولی مالی خودمون حق اعتراض داریم . البته این دوره زمانه متاسفانه سواد و علم ارزشی نداره و درآمد مالی خاصی هم ایجاد نمی کنه ، و همان کار کارمندی و کارگری هم ارزشی نداره ، و درآمد و دستمزد کارهای آزاد و کارهای فنی و درآمد حرفه ها زیاد است مثل لوله کشی نجاری کابینت سازی ، اجرای سقف و دیوار های کمپارس و صافکاری و مکانیکی و ... التماس دعا یا علی
  • حسن IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 0
    سلام یک گونی برنج ایرانی شده 400000تومان آنوقت شهریه طلبه ها 100000وخورده طلبه ها نباید غذا بخورند ما طلبه‌ها پول کاه و یونجه خوردن راهم نباید داشته باشیم
  • حسن IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    3 0
    چند بار دنبال این برنامه‌ها رفتم اینا فقط سرگرمی کارمند هاست شما هم خودتون راالاف نکنید
  • خ ز IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    4 1
    سلام مگر ما خانم ها آدم نیستیم که حتی روحانیون هم مارا طلبه حساب نمیکنند؟
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    سلام هر کس قدرت تبلیغ و سوابق تبلیغی دارد و حوزه درس خوانده برای روحانی کاروان شدن کافی است دیگه چرا این قدر بندو بیل دارید شما کلا حال می کنید جلو پای طلبه سنگ که نه کوه درست کنید آزمون و مصاحبه و گزینش و تحقیق و وووووو.
  • اکبر IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    با این شرایط شما فکر کنم فرد خاصی مدنظر تان است که خوب به ایشان تلفن بزنید بیاید و یا با این شرایط حضرات مراجع عظام آیات جوادی آملی ؛ وحید خراسانی , مکارم شیرازی و... ان شاالله قبول خواهند شد با تشکر
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 1
    یه فکری به حال حوزه و طلاب بکنید اوضاع خیلی خیطه...
  • سعید توکلی IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 1
    لطفا شرایط راتغییردهیدمثلا قبلا سطح بودوتبلیغات ۵سال رابرسطح تطبیق کنید۵=سطح۲، ۱۰=سطح۳....۱۵=سطح ۴
  • حسین آهویی IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    سلام وعرض ادب بنده چندین مرتبه بعنوان روحانی کاروان عازم شدم وسوابغ تبلیغی بحمدلله دارم اما شفاهی پایه ۱۰ روندارم پس نمیتونم ثبت نام کنم؟؟
  • r IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    طرف پایه ده داشته باشه میره دنبال یه کار بهتر دیگ
  • ساجد IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    باسلام و احترام. چرابخاطر شرایط بحرانی کرونا ،هنوز حضورا و دستی مدارک میگیرید. مگه این همه مدارک بارگزاری کردنش کافی نیست. در ضمن برای صحت سنجی با مرکز مدیریت یا نهاد ذیربط هماهنگ بشید. بخدا عصر دیچیتاله میخندند بهمون. تازه پول هم که میگیرید،(بببن چقدر آورده میشه نسبت قبول شدگان به متقاضیان!!!) آزمون هم که دارید لا اقل تشکیل پرونده رو در مراحل پایانی(مصاحبه) بذارید. شما که سختتر از استخدام کشوری یا قوه قضاییه که نیستید اونم برای یه روحانی کاروان عتبات که مثل نقل و نبات همه رفتن و تجربه دارند... والله العالم
  • سائدی IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    سلام. بنده به لطف الهی تواناییهای ذیل را دارم: ۱- حافظ کل قرآن ۲- حافظ کل صحیفه سجادیه علیه السلام. ۳- حافظ نصف نهج البلاغه ۴- حافظ کل رساله حقوق امام سجاد علیه السلام ۵-حافظ خطبه فکریه. ۶- مسلط به زبان فرانسه. ۷لیسانس حقوق از دانشگاه. ۸- پنج سال حضور در درس خارج که نامه های حضور در درس خارج اخذ شده و از امسال باید امتحانش را بدهم. ۹- دارای کارت پایان خدمت هستم. ۱۰- ولی متاهل نیستم و مجرد هستم. حال با این اوصاف چه باید کرد؟ قبول یا مردود؟
  • محمد IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    1 1
    باسلام شرایط خیلی سختگیرانه بنظر میرسه . برای بعثه چ فرقی داره طرف حتما کتبی و شفاهی پایه ۱۰ رو تموم کرده باشه یه مدرک سطح دو کامل باشه ؟ چ فرقی داره شخص متاهل باشه یا مجرد ؟
  • اک IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    سلام من خانم هستم امکانش هست من هم به صورت کمکی یاروحانی کاروان برم خیلی علاقه دارم آرزومه
  • محمدباقر IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 1
    خیلی سختش کردین
  • محمد IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 0
    سلام بنده خودم روحانی عتبات هستم و با این شرایط سخت که گذاشتید اول که خیلی از طلاب واجد شرایط نیستند و کاروان حتما از مداح استفاده می کند و خودمان داریم دو دستی تمام مسائل دینی رو به صورت سطحی به مداحان واگذار می کنیم
  • عبدالله IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    سلام من همه شرایط دارم فقط ۵ ماه سن کمتر از۲۷ ساله چکار کنم؟؟
  • سیدداودمجیدزاده IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    سلام شرایطی که گذاشتید خیلی ناعا دلانه هست . وبه طور غیر مستقیم پارتی بازیه . ان شاء الله امام حسین ع ازتون راضی باشه یاعلی مدد
  • ابوالفضل IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 0
    سلام واقعا که زدید مدرسین ، هیئت علمی، خطبای معروف، امام جمعه نمایندگی ولی فقیه تو سپاه و ... خب اینا که سرشون شلوغ هست و شغل هم دارن خب این روحانی کاروان برا حج که نیست برا عتبات هست این رو بدید طلبه هایی که جایی مشغول نیستن و اتفاقا بعضیاشون صدای خوب و ...هستن ...... کجا باید بریم اعتراض کنیم آخه
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    با سلام خدا قوت خدمت شما اساتید گرامی منظور از طلاب خواهران طلبه هم هست یا اینکه برادران هستند؟
  • محسن مظاهری IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    1 0
    عالی منظم و به روز
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 0
    باسلام چرا خبری از ثبتنام خانمهای طلبه نیست؟ در حالی که قشر شرکت کننده بانوان وپرسشهای آنها بیشتر است،؟؟؟
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 0
    من از پانزده سال پیش یادم نمیاد که هیچ اداره و ارگانی عکس پشت نویس بخواد
  • علی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    سلام علیکم الحمدلله دوستان در اموزش طلاب عتبات با طلاب راه میان .دوستان مراجعه کنند مشاهده خواهند نمود
  • hasan IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    السلام علینا وعلی عبادالله الصالحین یک پنجره ای رو باز کردن که خودی هاشون برن برای من و تو نیست برادر خیز برندار حج و زیارت رو نشناختی
  • قاسم عباسی IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    برادر شهید هستم ولایت مدارم میخوام برای وطنم خدمت کنم