جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیاده روی اربعین

حوزه/ ستاد مرکزی اربعین حسینی در اطلاعیه ای نسبت به تردد زائران ایرانی اربعین از طریق اقلیم کردستان عراق هشدار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  ستاد مرکزی اربعین حسینی، در اطلاعیه ای نسبت به ورود زائران ایرانی اربعین از طریق اقلیم کردستان عراق هشدار داد و تاکید کرد: ورود زائران ایرانی برای شرکت در مراسم حسینی از طریق اقلیم کردستان عراق غیرقانونی است و این اقدام می تواند خطرات راه و تبعات قانونی از قبیل بازداشت های طولانی مدت برای این افراد در پی داشته باشد.

مقامات مسئول ایرانی این اقدام زائران ایرانی را غیر اصولی و در برگیرنده مخاطراتی در مسیر راه و همچنین تبعات قانونی در داخل عراق دانسته‌اند.

به گفته آنها، روادیدهای اقلیم کردستان عراق، فقط محصور به اقلیم کردستان عراق (سه استان سلیمانیه، دهوک و اربیل) است و مسافر ایرانی حق تردد با آن را در مناطق واقع در حوزه دولت مرکزی عراق از جمله کربلا، نجف، کاظمین و سامراء ندارد.

مقامات مسئول ایرانی هشدار داده اند که دولت عراق می تواند حسب قانون، این زائران ایرانی را به دلیل حضور غیر قانونی در حوزه دولت مرکزی، تحت پیگرد قرار داده و بازداشت و زندانی کند و از این رو به زائران ایرانی توصیه شده است که از مسیرهای غیر رسمی و پر خطر پرهیز کنند و رهنمودهای رسمی را در خصوص مشارکت در زیارت اربعین حسین را جدی بگیرند.

 برای ورود به اقلیم کردستان مشروط به عدم ورود به شهرهای زیارتی لغو روادید است و در نتیجه ورود به اقلیم و از آن طریق ورود به کربلا تخلف است  و موجب بازداشت و زندانی می شود که اخیرا تعداد زیادی زندانی با رایزنی های فراوان آزاد شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha