سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام ابوالحسن فاطمی
حجت‌الاسلام ابوالحسن فاطمی

امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه مسئولان از ظاهرسازی دوری کنند، گفت: دولتمردان باید از تشریفات و زرق و برق دوری کرده و در بین مردم حضور یافته و حرف آن‌ها را بشنوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، حرکت در مسیر خداوند را موحب برکت دانست و اظهار داشت: بی‌نمازی، بی‌تقوایی و بی‌عملی موجب از بین رفتن برکت از جامعه می‌شود. جامعه‌ای که از احکام الهی دوری کند، گرفتاری و مشکلات دچار می‌شود.

وی با بیان اینکه عمل به دستورات الهی نباید بر اساس عادت باشد، افزود: عادت در عمل به دستورات الهی سودی نداشته و فرد در صورتی که افراد زیادی در این جامعه در عمل به این دستورات دچار سستی شوند، او سست می‌شود.

امام جمعه موقت شهرکرد بیان کرد: نباید به دین و احکام الهی در جامعه دهن‌کجی کنیم، اگر این اتفاق بیفتد، جامعه دچار بلا و گرفتاری می‌شود.

فاطمی با اشاره به بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: جامعه جهانی از مدت‌ها قبل گرفتار بیماری کرونا شده و ملت‌های مختلف از مقابله با این بیماری درمانده شده‌ و جان خود را بر اثر ابتلا به آن از دست می‌دهند. باید به سمت خداوند متعال برگردیم و از گناهان استغفار کنیم.

وی با اشاره به استقرار دولت سیزدهم، گفت: رئیس‌جمهور اهداف مختلفی را برای اجرا و عملی شدن در کشور مدنظر دارند. امیدواریم این نیت‌ها و اهداف به سرعت تحقق یافته و گره‌ای از کار جامعه و مردم باز شود.

 فاطمی با بیان اینکه مسئولان دهه ٦٠ در بین مردم و در جلسات مختلف فرهنگی، مذهبی، شادی و عزا حضور داشتند و عموما در دسترس بودند، افزود: مسئولان فعلی نیز باید به دور از ظاهرسازی این روند را در پیش گرفته و بدانند که فاصله از مردم موجب ایجاد یک حائل می‌شود.

امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه مردم، حاکمان و امرای خود را دنبال می‌کنند، ادامه داد: اگر حاکمان جامعه راه درستی را در پیش بگیرند، مردم آن جامعه نیز به راه درست هدایت می‌شوند و اگر بد عمل کنند، مردم نیز همانند آن‌ها عمل می‌کنند.

وی اضافه کرد: دولتمردان باید از تشریفات و زرق و برق دوری کرده و در بین مردم حضور یافته و حرف آن‌ها را بشنوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha