جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی مزاری

حوزه/ رئیس خبرگزاری صدای افغان (آوا)، تمایل مردم جهان به حرکت در مسیر امام حسین(ع) را از نشانه‌های ظهور ارزیابی کرد و گفت: امام مهدی (عج) سالها نمی‌جنگد، بلکه در زمان بسیار کوتاهی مردم را جذب خواهد کرد؛ چگونگی این ظهور در پیاده روی اربعین آشکار است؛ افراد از نژادهای مختلف با محبت با هم برخورد می‌کنند که هیچ لذت مادی با آن برابری نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سیدعیسی حسینی مزاری در همایش بین‌المللی «تجلی ارزش‌های بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی در کنگره اربعین» که از سوی معاونت بین الملل بعثه مقام معظم رهبری به صورت مجازی برگزار شد، اربعین را رساندن پیام امام حسین (ع) به چهار گوشه جهان توصیف کرد و گفت: این پیام را حضرت زینب (س) و امام زین العابدین (ع) شهر به شهر به همه جا رساندند و اکنون نیز اربعین یعنی به جا آوردن رسالت رساندن پیام؛ اربعین یعنی دوستی، برادری، محبت، گذشتن از خود و فداکاری است.


وی با اشاره به سخن امام حسین (ع) مبنی بر «کسی نیست مرا یاری کند؟؟» اظهار داشت: عزیمت این همه انسان شریف از تمام قاره‌ها به عراق و هشتاد کیلومتر پیاده‌روی به سمت کربلا به نشانه لبیک گفتن به خواست امام حسین (ع) در طول ۱۴۰۰ سال است. این افراد همزمان با امام زمان (ع) بیعت می‌کنند تا سربازان ایشان باشند.


حجت الاسلام حسینی مزاری، همراهی مردم با رنگ‌ها و نژادهای مختلف در مسیر کربلا را ستود و گفت: آیت الله خامنه‌ای در سال ۲۰۰۷ میلادی که آن را سال «وحدت اسلامی» اعلام کرد مهمترین علت ایجاد تفرقه در بین مسلمانان که به وحدت ضربه می زند را «نژادپرستی یا ناسیونالیسم» دانست.
وی با انتقاد از خود بزرگ‌بینی‌های برخی از نژادها ابراز داشت: محبت امام حسین علیه السلام همه این مرزها را از بین برده است؛ چیزی که ما را کنار هم می آورد و بین ما محبت ایجاد می‌کند حسین (ع) است؛ در سفر اربعین فقط خدا، پیامبر و اهل بیت (ع) و محبت حضرت حسین (ع) مهم است.


رئیس خبرگزاری صدای افغان (آوا)، رساندن زیبایی‌های سفر اربعین و تشویق دیگران به شرکت در مراسم اربعین سال‌های آینده را یک نوع بانی بودن توصیف کرد و گفت: امام زمان (ع) سربازهای خود را از بین زائران و خادمان پیاده‌روی اربعین انتخاب می‌کنند؛ این انتخاب از بین همه این افراد اعم از جوان و پیر و زن و مرد خواهد بود؛ این افراد در تاسیس حکومت بزرگ اسلام مهدوی تاثیر بسزایی خواهند داشت.


وی از فایده‌های اتحاد بوجود آمده در پیاده‌روی اربعین، از بین بردن دشمنان اسلام در افغانستان، عراق، سوریه و ایران اشاره کرد و گفت: با محبت امام حسین (ع) تفرقه‌ها از بین می‌رود؛ در این راه همه به یک تن تبدیل می‌شوند؛ موج به وجود آمده در پیاده‌روی اربعین که شامل شیعه و سنی و حتی غیر مسلمانان است، تمام مظاهر خلاف انسانیت را از بین خواهد برد.


حجت الاسلام حسینی مزاری با اشاره به کسانی که در صحرای کربلا پس از چند روز مسلمان شدن جان خود را در راه آرمان امام حسین نثار کردند تصریح کرد: الان ارتدکس‌های روسیه و افرادی از آمریکا، فرانسه، انگلیس، چین و هند به اربعین جذب شده‌اند و در این مسیر قرار گرفته‌اند.


وی تمایل مردم جهان به حرکت در مسیر امام حسین (ع) را از نشانه‌های ظهور ارزیابی کرد و گفت: امام مهدی (عج) سالها نمی‌جنگد بلکه در زمان بسیار کوتاهی مردم را جذب خواهد کرد؛ چگونگی این ظهور در پیاده روی اربعین آشکار است؛ افراد از نژادهای مختلف با محبت با هم برخورد می‌کنند که هیچ لذت مادی با آن برابری نمی‌کند.


رئیس خبرگزاری صدای افغان (آوا) در اشاره‌ای به بی‌اعتنایی رسانه‌های غربی به پیاده‌روی میلیونی اربعین گفت: رسانه‌های دنیا در دست یهود است؛ آن‌ها می‌دانند که پایان این حرکت وحدت مسلمانان است؛ نه تنها مسلمانان بلکه این حرکت در نهایت به وحدت تمام انسان‌هایی منجر می‌شود که در مسیر حق قدم بر می‌دارند و از یهود آسیب دیده‌اند.


وی تمام دردهای انسان‌های حقجو را اندیشه صهیونیزم عنوان کرد و گفت: به همین دلیل پیاده‌روی اربعین را پوشش رسانه‌ای نمی‌دهند چون نشان دهنده پایان صهیونیزم است؛ این حرکت به زودی تمام دنیا را روشن خواهد کرد.


حجت الاسلام حسینی مزاری، بیانیه گام دوم انقلاب را سازنده «مدنیت بزرگ اسلام» توصیف و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه دو نکته را بویژه برای جوانان مورد توجه قرار داده است؛ نخست تزکیه نفس، تا اینکه بتوانیم در جامعه تأثیر گذار باشیم؛ دوم استفاده درست از رسانه است. مدام نباید در فضای مجازی سرگردان باشیم؛ مدام به فکر عکس گرفتن و انتشار مطالب خود نباشیم؛ اما وقتی در مسیر امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) گام بر می‌داریم باید تلفن همراه خود را آماده داشته باشیم تا از واقعیت‌های این مسیر عکس برداری کنیم و خاطرات خود را در فضای مجازی به اشتراک بگذاریم تا مطالبی را که صهیونیسم از مردم دنیا مخفی می‌کند به گوش و رؤیت آن‌ها برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha