سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
منوچهردهشیری

حوزه/ مدیر مؤسسه خیریه دارالاکرام شعبه قم گفت:آمادگی داریم تمام دانش آموزان بازمانده از تحصیل یا درخطر ترک تحصیل استان قم را با کمک خیرّین تحت پوشش درآوریم و بورسیه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، منوچهر دهشیری، امروز در گفت وگو با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش، اظهارکرد:  با توجه به سابقه ۸ ساله شعبه قم، بیش از ۵۳۰ دانش‌آموز تحت پوشش موسسه دارالاکرام قم درآمده و ۷۴ دانش آموز هم ضمن توانمندی فارغ التحصیل شده که از موسسه جدا شده اند، لذا ما آمادگی داریم تمام دانش آموزان بازمانده از تحصیل یا درخطر ترک تحصیل استان قم را با کمک خیرّین تحت پوشش درآوریم و بورسیه کنیم.

خبری خوش برای دانش آموزان بورسیه

دهشیری با بیان اینکه موسسه دارالاکرام طبق سنوات گذشته باتوجه به تورم موجود در جامعه و فشار بر قشر ضعیف و خانواده های تحت پوشش مؤسسه گفت: ان شاءالله از اول مهرماه به میزان ۲۰% بورسیه ماهانه شش هزار دانش آموز فاقد سرپرست مؤثر را در ۲۳ شعبه افزایش داده می شود و این مبلغ برمبنای ارزشیابی تحصیلی وپیشرفت درتمام زمینه های آموزشی، فرهنگی، ورزشی اضافه می‌گردد و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی https://darolekram.com/?p=۱۵۰۵۰ مراجعه کنند.

انعقاد قرارداد یکساله اهدای بورسه به دانش آموزان

مدیرشعبه قم مؤسسه خیریه دارالاکرام ادامه داد: موسسه دارالاکرام درجهت حفظ کرامت دانش آموزان و خانواده ها بعد از شناسایی و تصویب خواهی،   با آنها قرار داد بورسیه برای ادامه فعالیت و همکاری امضا می کند.

وی افزود: هر دانش آموزی که عضو مؤسسه خیریه دارالاکرام می شود طی مرام نامه اخلاقی موسسه با آنها قرار داد منعقد می شود تا ضمن بهره مندی از خدمات ۵ گانه موسسه از جمله مددکاری، آموزشی، فرهنگی، بهداشت ودرمان و همچنین بورسیه به صورت مستمر، به دارالاکرام متعهد می  گردد تا جهت پیشرفت و ادامه تحصیل همکاری لازم را داشته باشد.

تهیه ۱۲ کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز ویژه کاهش آلام دانش آموزان نیازمند

مدیر شعبه قم مؤسسه خیریه دارالاکرام بیان کرد: همانطور که مستحضرید طی دو سه سال اخیر شاهد شیوع ویروس کرونا در جامعه شده ایم، موسسه دارالاکرام، طبق وظیفه و رسالتی که برعهده دارد با شعار «خرد. مهربانی. کرامت» مثل همیشه پیگیر وضعیت دانش آموزان و خانواده هایشان بود است و کمک های معیشتی و درمانی خود را از آنها دریغ نکرده با مشکلاتی که وجود داشته، لذا طی دو ماه اخیر که به علت درگیری بیش از حد خانواده ها و گزارش های متعدد مددکاران که بیانگر ابتلای دانش آموزان و خانواده های آنها به کرونا و تقاضای کمک ازموسسه داشتند. موسسه دارالاکرام شعبه قم مشکلات خانواده ها را با اعضای شورای راهبردی وخیّرین عزیز در میان گذاشت در نتیجه، تعداد ۱۲ کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز تهیه شد، که در اختیار خانواده های نیازمند به صورت امانت گذاشته می‌شود. و در همین راستا ۱۲۳ بسته معیشتی اهدا و بخشی از هزینه های درمانی ۹۶  نفر از خانواده دانش آموزان پرداخت شده است.

کارگاه توانمندسازی مادران با همکاری دفتراموربانوان وخانواده  استانداری قم

منوچهر دهشیری در ادامه با اشاره به ارتقای سطح آگاهی های خانواده های تحت پوشش، گفت: با توجه به اهمیت موضوع توانمند سازی خانواده ها و ارتقای سطح آگاهیهای آنان، کارگاه توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان با همکاری تشکل‌های غیردولتی استان صورت گرفت و موسسه دارالاکرام یکی ازتشکل‌هایی بود که قبول مسئولیت کرد واین کارگاه را برگزارنمود.

وی اضافه کرد: لذا با توجه به برپایی این کارگاه های مهارتی در استان قم، دارالاکرام شعبه قم مفتخر است استاد کار این کارگاه یکی از مادران با سواد موسسه دارالاکرام بوده که به عنوان مربی و استادکار جهت آموزش معرفی شده است.

این فعال جامعه مدنی گفت: درشعبه قم کارگاه با حضور ۱۹ نفر از مادران به مدت ۱۵ روز برگزار گردید، که برای مادران شرکت کننده بسیارسودمند بوده است.

مدیرشعبه قم مؤسسه خیریه دارالاکرام در پایان خالصانه ترین سلام وسپاس این مجموعه را تقدیم خیّرینی کرد که توفیقاتی را خداوند نصیبشان نموده که یاری‌رسان موسسه ای هستند که به بحث آموزش و فرهنگ جامعه پرداخته است، علاقه مندان جهت ارتباط با مؤسسه خیریه  دارالاکرام حضرت ابوالفضل (ع) و معرفی دانش آموز، مددکار، بانی، حامی و همیار در تمام زمینه ها با شماره ۹۱۲۵۵۱۲۹۶۸ وشماره‌های ۳۷۸۴۱۷۵۹ و ۳۷۸۱۷۶۹ و نرم افزار (به مهربانی) ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدخوش IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    خوش به حال خیرین که این کارهای خیر راانجام میدهند تبریک به موسسه دارالاکرام که چقدر موفق عمل میکند دست خبرگزاری محترم دردنکنه که رسالت خودش را انجام میدهد
  • N IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    سلام من به یک حامی تحصیلی نیاز دارم وضع مالی خوبی نداریم ،و نمیخوام بخاطر وضع مالی مون از اهدافم دس بکشم من سال بعد کنکور دارم ... نمیدونم چه کار باید بکنم شما میتونید کمک کنید؟🤕🙏