جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌ الاسلام موسوی زاده

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی زاده، گفت: هم‌اکنون با پیگیری‌های صورت گرفته، موسسه عالی آموزشی امیرالمؤمنین(ع) در صف تصویب شورای گسترش قرارگرفته که اگر این امر صورت پذیرد، امکان تحصیل در تمامی رشته‌های تخصصی فراهم می‌گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در اجلاسیه معاونین آموزش مدارس علمیه استان خوزستان، به ارائه گزارشی از عملکرد معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان پرداخت و اظهارداشت: بحمدالله با پیگیری‌های صورت گرفته از معاونت آموزش ستاد، موضوع امتحانات شفاهی سطح ۳ که معضلی برای طلاب خوزستانی به حساب می‌آمد، حل شد و هم‌اکنون این امتحان در اهواز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به واسپاری مصاحبه درس خارج به خوزستان، گفت: این مصاحبه قبلاً توسط قم انجام می‌شد و در حال حاضر کاملاً واسپاری آن به اهواز صورت گرفته و مجوز اساتید ممتحن نیز اخذ شده است که إن‌شاءالله بعد از فروکش کردن فضای کرونا  برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، ادامه داد: بحمدالله مجوز مدارج علمی سطح ۳ و  سطح ۴ نیز دریافت شده و این یک امتیاز ویژه برای استان خوزستان است.
وی در خصوص رشته‌های تخصصی، گفت: هم‌اکنون با پیگیری‌های صورت گرفته، موسسه عالی آموزشی امیرالمؤمنین(ع) در صف تصویب شورای گسترش قرارگرفته که اگر این امر صورت پذیرد، امکان تحصیل در تمامی رشته‌های تخصصی فراهم می‌گردد.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، خاطرنشان کرد: همچنین مجوز برگزاری امتحانات استادی نیز به حوزه علمیه خوزستان واگذارشده و متقاضیان باید علاوه بر امتحانات کتبی امتحانات مهارتی نیز بدهند.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، ضمن قدردانی از تلاش‌های معاونین آموزش مدارس علمیه خوزستان، بیان داشت: اگر معاونت آموزش در مدرسه‌ علمیه‌ای فعال و منظم باشد، آن مدرسه منظم خواهد شد.

وی در ادامه به تدوین برنامه ۵ ساله حوزه علمیه خوزستان، اشاره کرد و گفت: در دوران مدیریت آیت‌الله اعرافی حوزه علمیه کشور توانسته کارهای خوبی را انجام دهد که ازجمله آن‌ها تدوین  چشم‌انداز ۱۴۱۴ است که بعد از تدوین آن توسط حوزه علمیه کشور بُرش استانی آن در سه برنامه‌ی ۵ ساله تدوین شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان در پایان گفت: هر برنامه‌ی ۵ ساله به پنج برنامه‌ یک‌ساله تقسیم می‌شود که هر مدرسه باید برنامه‌ یک‌ساله‌ خود را با توجه به ظرفیت‌های خود تنظیم کرده و انتظاری که از معاونین آموزش می‌رود، این است که آیتم‌های مربوط به معاونین آموزش را پیاده سازی کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha