جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست صمیمانه مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با ائمه جمعه اهل تسنن

حوزه/ نشست مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با ائمه جمعه اهل سنت شهرهای کرمانشاه و روانسر با موضوع تعمیق ارتباط اساتید و طلاب مدارس علمیه اهل تسنن و تشیع برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی و ائمه جمعه اهل سنت شهرستان های کرمانشاه و روانسر در نشست صمیمانه ای که در مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، بر تعمیق ارتباط اساتید و طلاب مدارس علمیه اهل تسنن و شیعه تأکید کردند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در این نشست، گفت: باید ارتباطات بین مدارس علمیه اهل تسنن و تشیع در حد واقعیت خود را نشان بده، چرا که کمترین برکات آن شناخت بهتر و حقیقی طلاب از باورهای و عقائد یکدیگر خواهد بود.

وی ادامه داد: وقتی با تمهیدات لازم، اساتید مدارس علمیه با حضور در میان طلاب تشیع و تسنن حاضر شده و تدریس کنند و در مناسبت های مختلف از آنها استفاده شود، قطعا ثمرات مفیدی خواهد داشت.

ماموستا عبدالرحمن مرادی، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه هم در خصوص تعمیق روابط حوزویان تشیع و تسنن، گفت: در صورتی که ارتباطات بیشتر شود و به سطح مدارس علمیه و رفت و آمد اساتید منجر شود، فاصله ها کمتر شده و شاهد الفت و برادری اسلامی خواهیم بود.

وی ادامه داد: خروج از این چالش که دشمن بخواهد در بین ما تفرقه بیندازد، لازمه اش دوستی عمیق بین نخبگان و ایجاد جوّ برادری و گفت و شنود حقیقتی از زبان اساتید می باشد.

ماموستا محمدی، امام جمعه روانسر نیز در این نشست عدم ارتباط مدارس علمیه را یکی از موضوعات مغفول دانست و گفت: این نشست های صمیمی شیوه ای از سنت حسنه بزرگان دین را تداعی می کند.

وی در پایان گفت: ارتباطات بین ما در حقیقت راه و رسم علمای بیدار تشیع و تسنن را احیاء نموده و طلاب جوان آن را الگوی خود قرارمی دهند که خروجی آن وحدت بین آحاد جامعه خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    بهتره مدیر با طلاب آزاد کرمانشاه جلسه بزاره، از زمانی که آمده دریغ از برگزاری یک ج ل س ه
    • ح.کرمیان IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      خدا خیرت بده همین مدیر فعلی، جناب ایرانی مجمع طلاب کرمانشاه را منحل کرد. کجای کاری؟
  • ب.مکری IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    آیا شخص مدیر حوزه های علمیه حضرت آیت الله اعرافی، این مطلب بنده را می خواند یا به عرض ایشان می رسانند: چرا از ظرفیت طلاب آزاد کرمانشاه هیچ استفاده ای نمی شود؟ چه کسی باید جوابگو باشد؟ وقتی آقایان در کرمانشاه برنامه ای برای ساماندهی طلاب آزاد ندارند دفتر آقای .... در شهر کرمانشاه از طریق ویدئو کنفرانس مستقیم از قم برایشان روزها درس گذاشته و ... متاسفم.