جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فعالیت جهادی طلاب در بیمارستان

 حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین ابراز امیدواری کرد که در بیمارستان های کشور تمام ساعات شبانه روز یک روحانی به عنوان مشاور فرهنگی و دینی حاضر باشد و همکاری چنین فردی در مراکز درمانی رسمیت یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز در جلسه هم اندیشی مبلغین مدارس امین استان قزوین، به حدیثی از حضرت علی (ع) در رابطه با جایگاه علم و علم آموزی گفت: امیر مومنان حضرت علی (ع) فرمودند که « : إنَّما زَهَّد النّاسَ فی طَلَبِ العِلمِ کَثرَةُ ما یَرَونَ مِن قِلَّةِ مَن عَمِلَ بِما عَلِمَ .» یعنی آنچه مردم را به تحصیل دانش بی رغبت کرده،  فراوانی عالمانی است که به علم خود عمل نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: روحانیون و مبلغین که ارتباط بیشتری با همه اقشار به خصوص دانش آموزان و جوانان دارند، باید اعمال ورفتار آنها  طوری باشد که خدای ناکرده باعث دوری جوانان و علاقه مندان به تحصیل در علم معارف اسلامی نشود.

مدیر حوزه علمیه قزوین، مبلغین مدارس امین را در خط مقدم فعالیت های فرهنگی دانست و خطاب به آنان، خاطرنشان کرد: اگر شما رسالت خود را به خوبی در مدارس ایفا نمایید زمینه جذب افراد مستعد به حوزه بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

 انتظارات از معاونت تبلیغ حوزه بالاست

مدیر حوزه علمیه قزوین با تقدیر از تلاشهای حجت الاسلام فغانی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه استان، بیان کرد: جامعه هدف مبلغان تمامی اقشار هستند، لذا مهمترین ابزار معاونت تبلیغ حوزه، نیروی انسانی فاضل و متخلق است تا بتوانند اثرگذاری لازم را در جامعه داشته باشند.

 حضور صدها روحانی در نهادهای مختلف

 حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا به حضور روحانیون قزوین در نهادهای مختلف اشاره و افزود: امروز صدها روحانی فاضل، توانمند و متخلق وظیفه فعالیت های فرهنگی و دینی را در نهادهای مختلف بر عهده دارند.

تجلیل از فعالیت های جهادی طلاب

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه به فعالیت های طلاب جهادی اشاره کرد و گفت: از زمان شیوع کرونا طلاب حوزه علمیه قزوین توانستند در بیمارستانها همراه کادر درمان و بیماران باشند و خدمات ماندگاری  از خود به یادگار گذاشتند که مورد رضایت کادر درمان قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که در بیمارستان های کشور تمام ساعات شبانه روز یک روحانی به عنوان مشاور فرهنگی و دینی حاضر باشد و همکاری چنین فردی در مراکز درمانی رسمیت یابد.

تبریک به شهردار جدید قزوین

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین ضمن تبریک به اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به خاطر انتخاب شهردار جدید، بیان کرد: امیدواریم با حضور شهردار جدید و همراهی و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر، شاهد توسعه فعالیتهای حوزه علمیه قزوین در بخشهای مختلف تبلیغی و فرهنگی در سطح شهر  باشیم.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha