چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام فغانی قزوین

حوزه / معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان قزوین، تقویت پایه‌های دینی در مدارس را هدف مهم مدارس امین اعلام کرد و بر ارائه مشاوره‌های مذهبی و دینی به دانش آموزان تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس فغانی (معاون تبلیغ وامور فرهنگی حوزه علمیه استان قزوین ) ، ظهر امروز در هم اندیشی مبلغین مدارس امین استان قزوین به مراسم پیاده روی اربعین حسینی پرداخت و گفت: اربعین یک جنبش عظیم اجتماعی است که باعث ماندگاری نهضت عاشورا و گفتمان امام حسین (علیه‌السلام) شده است. شرکت زائران حسینی در پیاده‌روی  اربعین حسینی نمادی از معنویت، فرهنگ، سیاست و اجتماع است.

وی خاطرنشان کرد: هرچند امسال مردم ایران به‌دلیل شیوع ویروس کرونا  در حماسه اربعین حضور ندارند، اما حرکت‌های نمادین این روز در ایران اسلامی نشان می‌دهد که جوامع اسلامی به‌ویژه شیعیان در مسیر بیداری اسلامی دچار تردید و سستی نشده‌اند.

حجت الاسلام فغانی تصریح کرد:  امروز برای مقابله با هجمه های دشمنان وظیفه سنگینی برعهده داریم، چرا که شهدا در میدان های نبرد هشت سال دفاع مقدس از جان خود گذشتند تا حیا، عفت، ناموس، اسلام و نماز زنده بماند.

وی ادامه داد: امروز با توجه به گسترش شبکه های مجازی، شما مبلغین در تبیین اندیشه های ناب اسلامی و آموزه های قرآنی برای نسل جوان بیش از پیش اهتمام داشته باشید.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان قزوین، تقویت پایه‌های دینی در مدارس را هدف مهم مدارس امین اعلام کرد و بر ارائه مشاوره‌های مذهبی و دینی به دانش آموزان تاکید کرد.

حجت الاسلام فغانی ارتباط مستمر با مسئولین مدرسه و خانواده، اهتمام جدی به تبلیغ در فضای مجازی، عضویت در شبکه شاد، و پرهیز از هرگونه موضوعات حاشیه ای را از وظایف مبلغان مدارس امین برشمرد.

در این جلسه مبلغین مدارس امین استان قزوین به بیان تجربیات و طرح‌های خود در مدارس پرداختند.

 در حال حاضر ۶۳ نفر مبلغین و مبلغات امین، شامل ۴۷ نفر مبلغه و ۱۶ مبلغ در مدارس استان قزوین به فعالیت مشغول می باشند

انتهای پیام /

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha