جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 978736
۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
حجت‌الاسلام اسحاق فاضلی پور

حوزه/ حجت الاسلام فاضلی پور گفت: ۱۰۷ نفر از امامان جماعت میناب با پیوستن به طرح لبیک آمادگی خود را برای شرکت در مهرواره اوج اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت‌الاسلام اسحاق فاضلی پور، در گفت و گویی با ابراز خرسندی از برگزاری سلسله نشست‌های هم اندیشی شهید حجت الاسلام بیاضی زاده با هدف هم افزایی و هم‌آهنگی بیشتر در اجرای مهرواره اوج اظهار داشت: شهرستان میناب دومین شهر استان هرمزگان با جمعیت ۲۷۰ هزار نفر دارای ۲۳۰ روستا و ۶۰ محله شهری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب افزود: امامان جماعت در چند قالب امام روستا و محله، مستقر، روحانی طرح هجرت و تعدادی نیز به عنوان روحانیون قرارگاه پیشرفت و آبادانی مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: مجموع مبلغین ۱۱۴ نفر و به طور ثابت‌اند که انجام امور محلات و برگزاری نماز جماعت و برگزاری کلاس های معارفی و برنامه های طرح تحول محلات را برعهده دارند و در اجرای طرح جدید از سوی سازمان تبلیغات سهیم هستند.

حجت‌الاسلام فاضلی پور عنوان کرد: عملیات های متعددی در تحقق طرح تحول از یک سال قبل شروع شد که با پیشگیری از بیماری کرونا تلاش کردیم این طرح را با شکل گیری تیم کاری در مسجد و توسط مبلغین اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: در اوایل نیز حرکت‌های خوبی شکل گرفت و منجر به تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی شد و انسجام خوبی در میان مبلغین در به کار گیری مردم جهت انجام کارهای فرهنگی و عام المنفعه جامعه شاهد بودیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب خاطرنشان کرد:شهر میناب، شهری مذهبی است و ۱۳ درصد اهل سنت دارند و ائمه جماعات اعم از اهل سنت و شیعه پای کار هستند و هماهنگی لازم میان مردم و روحانیون وجود دارد.

وی گفت: تعاملات ما با ۱۵ روستا اهل سنت با مدیریت رئیس شورا برقرار است و فعالیت‌ها را برای به کارگیری مردم در اجرای عملیات‌های مورد نیاز گسترش داده‌ایم و کارهای خوبی نیز تاکنون در رفع مسائل اجتماعی مردم انجام شده است.

حجت‌الاسلام فاضلی پور افزود: در طرح محله همدل با کنش گری اجتماعی مردم مواجه شدیم که آثار و برکات زیادی به همراه داشت و افراد با دیدگاههای مختلف در جهت دستگیری از نیازمندان، مشارکت خوبی داشتند.

وی در این باره بیان کرد: تعدادی از بانوان در قالب کنشگران اجتماعی در مهرواره محله همدل، وقتی خانواده‌ای به دلیل آتش سوزی منزل دچار خسارت‌های شدید مالی و جانی شده‌ بودند و از سوی مسئولان کاری برای آنها انجام نشده بود، وارد میدان شدند و علاوه بر تأمین هزینه‌های بیمارستان به تعمیر منزل پرداختند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب تصریح کرد: این بانوان کنشگر با ایجاد اشتغال در تولید ترشی به صورت خانگی، توانستند مردم را برای رفع نیازهای این خانواده بسیج کنند و تمامی درآمد را در این راه صرف کنند.

وی در بخش دیگری اظهار داشت: مردم میناب بسیار انقلابی و پای کار هستند و در این شهرستان به دلیل هوشیاری جوانان توانستیم سه مورد از فعالیت شبکه‌های معاند در قالب کانال و عضوگیری بین جوانان را شناسایی و منهدم کنیم.

حجت الاسلام فاضلی پور خاطرنشان کرد: در این کانال‌ها که در واقع رذایل اخلاقی را بیشتر تبیین می‌کردند، مخاطبان زیادی بین جوانان داشتند و ما در قالب برنامه‌ای در مساجد توانستیم از طریق ارتباط با جوان‌هایی که فریب خورده بودند این کانال را شناسایی و منهدم کنیم.

وی تاکید کرد: اگر برنامه و مدیریت منسجمی داشته باشیم همه از فعالیت‌های خیر استقبال می‌کنند، در حال حاضر بهترین مدیریت، امام در روستا یا محله است و امام می‌تواند تیم کاری را انسجام و کار عام‌المنفعه انجام دهد.

حجت الاسلام فاضلی پور با اشاره به استقبال امامان جماعت میناب از مهرواره اوج عنوان کرد: مردم نیز اهل راهکار دادن هستند تا مسائل حل شود، در این زمینه کارهای تشکیلاتی از سوی ستادهای مختلف برگزار شد، در طرح مهرواره اوج نیز مبلغین لبیک گفته‌اند و از ۱۱۴ مبلغ تعداد ۱۰۷ نفر در این طرح ثبت نام کرده‌‎اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب تصریح کرد: حتی مبلغات نیز اعلام آمادگی کرده بودند که در طرح شرکت کنند که این از ظرفیت خوبی برای این امرخبر می دهد.

وی اظهار داشت: در برنامه ریزی از مدیران دستگاه های اجرایی در ساعات غیراداری دعوت به عمل آمد و بسیاری از دستگاهها در مهرواره محله همدل و طرح شهید سلیمانی پای کار آمدند.

حجت‌الاسلام فاضلی پور ادامه داد: یکی از کارهای مهم بعد از مهرواره محله همدل در دهه ولایت بود که ستادهای مردمی شکل گرفت و در سطح میناب ۸ ستاد تشکیل شد و افراد در ستاد خیرین جذب شدند، در این زمینه پرچم‌پوشی محلات از طریق ستاد انجام شد و با مشارکت خیرین پرچم با قیمت ۸ هزار تومان تأمین شد و در اختیار مردم قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: طرح مهرواره همدل به عنوان الگوئی از طرف برخی نهادها مورد توجه قرار گرفت و حتی هلال احمر از این طرح توانست آبرسانی صلواتی را با استفاده از ظرفیت مردمی در ۴ استان اجرایی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha