شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نقش بانوان در حماسه عظیم عاشورا بی بدیل بود

حوزه/ استاد حوزه خواهران گفت: دشمن انواع تحریم‌های ظالمانه را علیه امام حسین(ع) اعمال کرده بود، از تحریم اقتصادی، تبلیغات رسانه‌ای و ...، اما حضرت با ایستادگی و مقاومت بزرگترین درس را به ما دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، معصومه شیرانی، در کارگاه آموزشی اخلاق در خانواده با موضوع «نقش بانوان در حماسه ی عاشورا» که در مدرسه علمیه الزهراء(س) شهرستان فامنین برگزار شد، گفت: بزرگترین کشتی هدایت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است و هر کس وارد این کشتی شود، هدایت می شود.

وی افزود: دو چیز در نهان آدمی قرار دارد که ظهورش در بیرون است؛ یکی قوه ی عقل و دیگری قوه ی عاطفه و احساس که نمود واقعی این دو در حماسه ی کربلا کاملاً مشهود بود.

شیرانی ادامه داد: از حادثه عظیم کربلا درس‌های زیادی می توان گرفت، از جمله درس مقاومت، ایثا، وحدت و عدالت.

خانم شیرانی در ادامه افزود: دشمن انواع تحریم‌های ظالمانه را علیه امام حسین(ع) اعمال کرده بود، از تحریم اقتصادی، تبلیغات رسانه‌ای و ...، اما حضرت با ایستادگی و مقاومت بزرگترین درس را به ما دادند.

وی در پایان درباره اهمیت مدیریت بحران در حماسه کربلا و نقش بانوان، تصریح کرد: در حادثه ی عظیم عاشورا، مدیریت بحران با قهرمان غم و صبر حضرت زینب(س) بود و این باید برای بانوان در برهه های تاریخی یک درس باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha