جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان هفته دفاع مقدس را فرصت خوبی برای انتقال مفاهیم مهم دفاع مقدس به نسل جوان دانست و گفت: «عمل به وصیت شهدا» بهترین راه گرامی‌داشت مقام آن‌ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، یکشنبه در دیدار با پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در قالب محفل روایتگری جنگ تحمیلی، در گلزار شهدای امامزاده یحیی (ع) سمنان با بیان اینکه آغاز هفته دفاع مقدس فرصتی است تا یاد و خاطره شجاعت‌های مردانی را یادآوری کنیم، اظهار کرد: این روزها فرصت خوبی برای یادآوری مجاهدت‌های رزمندگان است.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای انتقال مفاهیم مهم دفاع مقدس به نسل جوان است، افزود: امروز باید مجاهدت کسانی که در دفاع از مرزهای ایران اسلامی، حماسه‌هایی را آفریدند و نه تاریخ این مرز و بوم، بلکه در همیشه تاریخ دنیا سبب سربلندی و افتخار ایران و ایرانی شدند، به نسل جوان شناسانده شوند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه خدای متعال می‌فرمایند «برخی از آن مؤمنان، بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملاً وفا کردند، پس برخی پیمان خویش گذاردند و برخی به انتظار فیض شهادت مقاومت کرده و هیچ عهد خود را تغییر ندادند»، بیان کرد: عده‌ای که به هر سبب شهادت نصیبشان نمی‌شود نسبت به عهد و پیمان خود با خداوند پایبند هستند و ممکن است در زمان دیگری به شهادت برسند.

مطیعی با بیان اینکه عمل به وصیت شهدا بهترین راه گرامی داشت مقام آنها است، تاکید کرد: همه باید وصیت نامه شهدا را بخوانیم و به آنها عمل کنیم، چرا که شهدا در وصیت نامه‌های خود ما را به پایبندی به ولایت سفارش کرده‌اند، از سوی دیگر همه ما عزت، اقتدار و امنیت امروز ما مرهون خون شهدا است، لذا به گونه‌ای عمل کنیم که فکر و منطق شهیدان مورد توجه و الگو قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha