جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارآفرینی

حوزه/ معرفی الگوهای موفق کارآفرینی در شبکه افق سیما با عنوان "کارآفرینان" حرکتی ارزشمند و پرخیر و برکت در رسانه ملی است که البته باید این روند در آینده با در نظر گرفتن اصل خلاقیت و مخاطب شناسی ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری‌حوزه، در روزگاری که همچنان سلبریتی ها به شیوه ها و اشکال گوناگون یکه تاز عرصه رسانه ای هستند، تولید برنامه ای ویژه معرفی الگوهای موفق کارآفرینی، حرکتی ارزشمند و قابل تحسین در رسانه ملی به شمار می رود.

چند شبی است که مجموعه مستند ده قسمتی با عنوان"کارآفرینان" به تهیه کنندگی محمد علی فارسی و کارگردانی فاطمه سادات محمودپور از شبکه افق سیما در حال پخش است.

آنچه مسلم است این که اهمیت و ضرورت توجه به این موضوع به خصوص با عنایت به شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور می طلبد که در این راستا مستندهای جذاب دیگری نیز تولید شده و به نمایش درآید تا مخاطب عام هر چه بهتر و بیشتر با زوایای مختلف کارآفرینی و نقش این مساله در اقتصاد خرد و کلان کشور آشنا شود

به اعتقاد کارشناسان، رشد مقوله کارآفرینی در هر سطحی را می توان یکی از مهمترین مسیرهایی دانست که به رشد اقتصادی کشور کمک شایان توجهی می کند، چه آن که اساساً همین موضوع عاملی شده تا بسیاری از نهادها و ارگان ها به تلاش در زمینه افزایش و رشد کارآفرینی در جامعه مبادرت و همت داشته باشند.

در این میان، بی شک رسانه یکی از مهمترین ابزارهایی است که می تواند با بررسی ابعاد مختلف این موضوع به رشد آن در جامعه کمک بسیار زیادی کند که البته در بین رسانه‌های موجود رسانه ملی به دلیل گستردگی بالای مخاطبین تاثیرگذاری بیشتری می تواند داشته باشد، به شرط آن که برنامه سازی در قاب سیما، نخست توأم با چاشنی خلاقیت و ابتکار باشد و ثانیاً هم این که در بازه زمانی مناسبی به روی آنتن برود تا بخش قابل توجهی از مردم و نسل جوان، تماشاگر آن باشند.

اقدام شبکه افق در این راستا، حرکت بسیار خجسته و ارزشمندی است که البته نباید به همین میزان محدود شود، بلکه می بایست با حمایت جدی مدیران عالی سازمان صداو سیما، توجه خوبی به این مقوله در آینده صورت گیرد.

"فاطمه سادات محمودپور" کارگردان این مجموعه مستند، اخیراً ابراز داشته است: هدف ما از ساخت مجموعه کارآفرینان این بود که از بار منفی و روانی که تحریم‌ها در میان مردم به خصوص نسل جوان ایجاد کرده، بکاهیم و به همین خاطر نیز تلاش کردیم تا قصه تولیدکنندگان خوشنام و موفقی را به تصویر بکشیم که در همین شرایط، تولید داشتند و اشتغالزایی می‌کردند و باور داشتیم این قصه‌ها می‌تواند روحیه خودباوری را در میان مردم تقویت کند.

وی همچنین افزود: کار با حمایت معنوی مجمع کارآفرینان ایران ساخته شد. مجمع، به عنوان بازویی بسیار قوی در کنار پروژه تا انتها حضور داشت. اما با وجود این حمایت، کار بسیار سخت و دشوار پیش می‌رفت. چرا که عزیزان کارآفرین اغلب جزو پر مشغله‌ترین انسانها هستند و همین موضوع، باعث می‌شد مدت زمان تولید دو یا حتی سه برابر پروژه‌های دیگر شود. به همین دلیل، با وجود میل باطنی، کار با ده قسمت خاتمه یافت، چرا که واقعاً با بودجه تلویزیون نمی‌شد بیش از این به تولید ادامه داد.

این کارگردان در خاتمه گفت: بی شک تاثیر ساخت چنین مجموعه‌هایی مثبت خواهد بود، چه آن که همه کارآفرینانی که ما درباره آنها کار کرده بودیم از زیر صفر و بدون پشتوانه مالی کار را آغاز کرده و به چنین جایگاهی رسیده بودند و همین نکته به تنهایی کافی است برای آن که یک جوان بداند اگر دیگران توانستند، او نیز خواهد توانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha