چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خانم صدیقه هاتفی در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان

خانم هاتفی در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان گفت: مبلغین باید با تلاش و پشتکار خود احیاگر اهداف واقعه عاشورا در جامعه اسلامی باشند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد،  خانم صدیقه هاتفی، روز گذشته با حضور در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) اردکان، به روایتی از امام رضا(ع) «فَعَلَی مِثْلِ الْحُسَیْنِ فَلْیَبْکِ الْبَاکُونَ فَإِنَّ الْبُکَاءَ عَلَیْهِ یَحُطُّ الذُّنُوبَ الْعِظَامَ؛ پس بر مانند حسین علیه السلام گریه کنندگان گریه کنند چرا که گریه بر او گناهان بزرگ را از بین می برد» اشاره و بیان کرد:  امام حسین(علیه السلام ) در میان اهل بیت(علیهم السلام ) جایگاه ویژه ای دارد به طوری که اشک ریختن برای آن حضرت سبب نابودی گناهان می شود.

وی با اشاره به این که یاد و نام امام حسین(علیه السلام) از اول خلقت جهان هستی مطرح بوده است، ادامه داد: امام با قیام خود که با عزیزترین اعضای خانواده اش همراه بود، اهداف و انگیزه هایی متعددی داشت و خود حضرت در نامه ای به مردم بصره به برخی از این اهداف می پردازد.

کارشناس دینی افزود: در این نامه امام امر به معروف و نهی از منکر را هدف اصلی قیام خویش معرفی می کند و در مرتبه دوم برپاداشتن نماز  را از جمله اهداف برمی شمارند.

استاد حوزه خواهران اظهار کرد: متاسفانه در زمان امام حسین( علیه السلام ) بدعت های فراوانی در جامعه اسلامی پدید آمده  بود و حکومت نبوی به حکومت اموی تبدیل شده بود، بنابراین هدف دیگر، احیای سنت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله ) بود که در نامه مطرح می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگرچه حادثه کربلا مربوط به قریب ۱۴۰۰ سال قبل و در مدت کوتاه و منطقه خاصی بود، اما این واقعه همیشه زنده است و مبلغین باید با تلاش و پشتکار خود احیاگر اهداف آن را در جامعه اسلامی باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha