سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
محمد صادق جان محمدی

حوزه/ حجت الاسلام جان محمدی گفت: مهرواره اوج تحرک خوبی را در بین روحانیون ایجاد کرده است، به گونه ای که مبلغین بالای ۶۰ سال نیز پای کار آمده اند.

حجت الاسلام محمد صادق جان محمدی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، استقبال روحانیون از مهرواره اوج را یادآور شد و گفت: تعداد مبلغین در شهرستان آبیک کم است با این وجود اکثر مبلغین در این طرح شرکت کردند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی آبیک افزود: مهرواره اوج، تحرک خوبی را در ائمه جماعات و مبلغین ایجاد کرده است و سبب شده تا خود را به‌روزرسانی کنند و فعال شوند؛ نکته جالب اینجا است که مبلغینی پای کار آمده اند که بالای۶۰ سال سن دارند و ما انتظار فعالیتی از آن ها نداشتیم اما مشتاقانه پای کار برنامه ها می آیند.

وی بیان داشت: این یکی از آرزوهای ما به عنوان طلبه های جبهه و جنگ بود که سازمان تبلیغات اسلامی با این روش به پیش برود؛ به این معنی که هم خدمت رسانی کند، به‌روز شود، حرفی برای گفتن داشته باشد و هم طلاب خود را تجهیز کند؛ مردم احساس نکنند که طلاب فقط نماز جماعت می خوانند.

حجت الاسلام جان محمدی ادامه داد: با شیوع کرونا و حضور مبلیغین در میدان در تمام شهرستان ها از جمله آبیک، مردم نیز پای کارآمده اند. این حضور سبب شد تا مردم هم به کمک بیایند و پر انگیزه و امیدوار شوند.

مدیر اداره تبلیغات شهرستان آبیک اظهار کرد: در شهرستان ما در ۱۰ محله ۱۰ پایگاه هایی با مدیریت امامان محله ایجاد شده است که هر پایگاه چند مسجد را تحت پوشش دارد؛ جلسات مشترکی در قالب طرح شهید سلیمانی با هیئت امنا و پایگاه های بسیج تشکیل می شد و در فعالیت های فرهنگی و توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی به صورت هماهنگ عمل می کردند؛ توانستیم این همکاری و هماهنگی را به ایام محرم تسری دهیم.

وی با اشاره به برگزاری مراسمات در ایام محرم تصریح کرد: در این ایام و مناسبت های دیگر رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در دستور کار داشتیم و تا جای ممکن مراسمات در فضای باز برگزار شد.

حجت الاسلام جان محمدی بیان کرد: نکته جالبی که در شهرستان آبیک در ایام کرونا اتفاق افتاد این بود که برخی هیئات که از قبل از کرونا فعالیتی نداشتند در این ایام کار خود را از سر گرفتند و حتی سه هیئت جدید تأسیس شدند که یکی از آن ها مختص بانوان است و فعالیت خوبی نظیر تهیه جهیزیه، ایجاد کارگاه‌های قالیبافی و خیاطی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha