پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سعید ارجمندفر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ارجمندفر گفت: امسال شاهد رشد چشمگیری در فرایند ثبت نام دانش پژوه از ۸۰ ملیت بوده ایم که رشته های تفسیر و علوم قرآنی بیشترین اقبال را داشتند و امید است تا پایان سال قریب ۵ هزار دانشجو در این مرکز آموزش ببینند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ارجمندفر در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ که در محل این دانشگاه برگزار شد، ضمن تشریح فعالیت های دانشگاه مجازی ابراز داشت: دانشگاه مجازی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا بهترین مسیر را برای تشنگان معارف اهل بیت علیهم السلام که به هر دلیلی نمی توانند بصورت حضوری آموزش ببینند در سراسر جهان فراهم ساخته است.

وی تصریح کرد: به واسطه امکانات ،عملا فرصتی مهم را بدست آورده ایم که بدون تمرکز بر سرزمین و منطقه جغرافیایی در اقصی نقاط جهان با جذب دانش پژوهان علاقه‌مند به معارف دین مبین اسلام معارف اهل بیت علیهم السلام را نشر بدهیم.

حجت الاسلام و المسلمین ارجمند فر گفت: بر اساس گفته های متفکران دیگر ادیان الهی، دین اسلام عاقلانه ترین دین می باشد که به هیچ عنوان از توحید و یکتا پرستی در تمامی مفاهیم دینی خود عقب نشینی نکرده است.

وی تصریح کرد: نورانیت اسلام به ساحت علمی آن است همانطور که انبیاء و اهل بیت علیهم السلام به این امر توجه کافی داشتند همانا ما نیز باید در این مسیر گام بر داریم علم آموزی کنیم و در جهت لوازم و چگونگی نشر معارف دینی متناسب با نیاز روز اهتمام کافی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه مجازی جامعة المصطفی گفت: جایگاه خود را در عرصه نشر معارف الهی بشناسیم و خود را صرفا خادم اهل بیت علیهم السلام ندانیم، چون لازمه داشتن این عنوان آن است که در مسیر اراده الهی قدم بر داریم، چرا که ما مسیری را انتخاب کرده ایم که در تبعیت از پاک ترین افراد و منتخبین الهی بوده.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد:معلم یا دانش پژوه در این عرصه جایگاه بالایی دارد و می طلبد در راستای نشر مکتب اهل بیت علیهم السلام به بهترین نحو ممکن حرکت کند.  

همچنین در ابتدای این مراسم معاون آموزش دانشگاه مجازی به بیان فعالیت های آموزشی این دانشگاه پرداخت و ابراز داشت:امسال با سر لوحه قرار دادن شعار سال به عنوان تحول و تعالی نظام آموزشی در سیستم آموزشی سعی در ارتقاء سطح کیفی آموزش دانش پژوهان خواهیم بود.

وی در ادامه ابراز داشت: امسال شاهد رشد چشمگیری در فرایند ثبت نام دانش پژوه از ۸۰ ملیت بوده ایم که رشته های تفسیر و علوم قرآنی بیشترین اقبال را داشتند و امید است تا پایان سال قریب ۵ هزار دانشجو در این مرکز آموزش ببینند.                  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha