جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار رضایی ، فرمانده مرزبانی ناجا

حوزه/ سردار رضایی از نماینده ولی فقیه در خوزستان درخواست کرد تا برای رفع جرایم و جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز، کلیه دستگاه‌های خوزستان را بسیج کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده ناجا، در دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان، اظهارداشت: در نشست اخیر شورای امنیت کشور موضوع سرقت‌ها و نحوه برخورد جدی با دارندگان سلاح‌های غیرمجاز در خوزستان از مسائل مهم بود که مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: متأسفانه سلاح‌های غیرمجاز در خوزستان در دست برخی از مردم است و همین موضوع زمینه بسیاری از جرایم دیگر از جمله قتل را فراهم آورده به‌نوعی که در ۶ ماه نخست امسال بیش از یک‌صد نفر به دلایل مختلف از جمله درگیری و نزاع، سهل‌انگاری و تیراندازی در آیین‌های عزا و عروسی و... فوت‌شده‌اند.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: در چندین مصاحبه که با متهمان و مجرمان شهرهای مختلف داشتیم بیشتر آن‌ها اشاره به تعدد زندان رفتن و محکومیت خود داشتند به‌گونه‌ای که برخی از مجرمان حتی ۱۲ بار به زندان رفته بودند.

وی گفت: تکرار این موضوع و تکرار جرم باعث می‌شود که مردم نسبت به رسیدگی به وضعیت این مجرمان ناامید شوند.

سردار رضایی با بیان اینکه منشاء بیش از ۵۰ درصد از سرقت‌های خرد در خوزستان معتادان متجاهر هستند، بیان کرد: آمادگی جمع‌آوری معتادان متجاهر را داریم اما سازمان‌ها یا اداراتی باید پای کار باشند تا آن‌ها را از ما تحویل بگیرند.

وی با اشاره به بازدید خود از دستاوردهای عملیاتی ناجا در چهار شهرستان دزفول، اندیمشک ، شوش و شوشتر خطاب به نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: انتظاری که از حضرت‌عالی داریم، بسیج کردن تمامی دستگاه‌ها برای رفع جرایم به‌ویژه جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: تمامی مسئولان استان از جمله استاندار، فرمانداران، اعضای شوراهای شهر، شهرداران، ائمه جمعه و جماعات باید دست‌به‌دست هم داده تا دارندگان سلاح‌های غیرمجاز، سلاح خود را تحویل و خاطیان نیز به‌شدت احساس ناامنی کنند.

وی با اشاره به بازدید خود از مرز چذابه و دیداری که با شیوخ و سران طوایف و بزرگان منطقه داشته افزود: مسئولان استانی باید همگی حرف‌های مردم مناطق مختلف استان را با دقت بشنوند و مطالبات آن‌ها را تا جایی که امکان دارد، پیگیری کنند.آن‌ها باید بر روی علت‌ها تمرکز کنند اگر علت‌ها را پیدا کنند، هزاران معلول حل می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha