جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فدا

سردار فدا از برگزاری کنگره فرماندهان و ۲۳ هزار شهید استان بعداز ۲۵ سال به ریاست امام جمعه اصفهان در سال آتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان سردار مجتبی فدا صبح امروز در آیین تجلیل و  تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سراسر کشور که همزمان در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: علی رغم همه تلاش ها و اقدامات انجام شده در گذشته ولی کماکان ما نیازمند تدوین تاریخ شفاهی استان به صورت کاملتر و در همه ابعاد هستیم.
وی با بیان اینکه استان اصفهان به عنوان استان نمونه فرهنگ جهاد و شهادت است، افزود: یک دهم شهدای کل کشور، یک دهم شهدای کل ارتش، یک پنجم شهدای کل روحانیون، یک چهارم شهدای ورزشکاران، یک ششم شهدای دانش آموز ویک سوم فرماندهان و امیران در دوران دفاع نقدس متعلق به استان اصفهان هستند که این موارد همکی اثبات کننده ادعای فوق است.
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: وقتی می توانیم این افتخارات خود را در کنار آثار باستانی چون مسجد امام و میدان امام بیان کنیم که در قالب تاریخ شفاهی نقش و سهم اصفهان در دفاع مقدس مشخص شود.  
وی تصریح کرد: اگر امروز می بینیم عاشورا و حرکت اربعین زنده است به این دلیل است که این جریان سینه به سینه منتقل شده است، لذا دفاع مقدس هم  متاثر از قیام سیدالشهدا رقم خورد.  
فدا یادآور شد: همه دستگاه ها باید نقش و کارکرد خود در دفاع مقدس را به منصه بروز و ظهور برسانند.
وی متذکر شد: مقرر شد کنگره سرداران و ۲۳ هزار شهید استان سال آتی بعداز ۲۵ سال مجددا برگزار شود، لذا ما به نیت قریب به ۲۴ هزار شهید استان همت کنیم، ۲۴میلیون ختم صلوات، ۲۴۰ هزار اصله نهال، ۲۴ هزار جهزیه و ۲هزار ۴۰۰خانه محروم، ۲۴ هزار شغل برای جوانان و ۲۴ خدمت شاخص را در این راستا انجام دهیم.
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان عنوان کرد: همانطور که دفاع مقدس همه گیر و مردمی بود، امیدواریم کنگره هم حول این محور شکل گیرد.  
وی ابراز کرد: ریاست این کنگره برعهده امام جمعه اصفهان و جانشین آن، استاندار اصفهان  و دبیری آن سپاه استان تعیین شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha