شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رضایی

رضایی گفت: بحث دفاع مقدس ما صرفا یک دفاع از مرزو بوم نبود بلکه یک دفاع از انسانیت و حریت بود ولی این انتقال تفکر و اندیشه متاثر از دفاع مقدس باید در چارچوب و ساختار خاصی انجام پذیرد .

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، عباس رضایی، پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس که به صورت سراسری و همزمان در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در مقابل پیشکسوتان دفاع مقدس سخن گفتن سخت است، چرا که باید از حق سخن گفت، حقی که پیشکسوتان دفاع مقدس به زیبایی در مقام عمل به منثه ظهور رساندند.
وی بیان کرد: چرا قصد داریم از پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل کنیم؟ در درجه اول با این کار ارادت، تشکر و محبت خود را از کسانی که موجبات آزادی واستقلال و سرافرازی ملت شدند را بیان می کنیم.
استاندار اصفهان عنوان کرد: از این فرصت ها بایستی استفاده کنیم، بزرگداشت پیشکسوتان دفاع مقدس فرصتی مغتنم است که دِین خود را ادا کنیم.
وی افزود: مسئله دوم آن است که در تاریخ هر کشوری قدردانی از اسطوره ها و پیشکسوتان هر ملتی وجود دارد و این امر مهم در همه فرهنگ های جهانی متبلور است، بنابراین باید این فرهنگ جهاد و شهادت نسل به نسل خاصه به نسل جوان منتقل شود.  
رضایی خاطرنشان کرد: بحث دفاع مقدس ما صرفا یک دفاع از مرزو بوم نبود، بلکه دفاع از انسانیت و حریت بود، ولی این انتقال تفکر و اندیشه متاثر از دفاع مقدس باید در چارچوب و ساختار خاصی انجام پذیرد، چرا که اگر اینگونه نباشد ممکن است این رسالت به خوبی صورت نگیرد.
وی ادامه داد: برای ساختارمند کردن این وظیفه مهم باید همه نهادها و مراکز با همدلی اقدام کنند و موزه دفاع مقدس استان را راه اندازی کنند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس آحاد مردم از اقصی نقاط کشور حضور داشتند، لذا در تحقق موزه دفاع مقدس استان نیز این همدلی و همراهی لازم است.  
وی تاکید کرد: موزه دفاع مقدس را منحصر به یک سازمان و یک فرد ندانیم؛ تحقق آرزوی تکمیل موزه دفاع مقدس استان با همراهی وهمدلی همه دستگاه هاممکن است.  
الهی دانست.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha