جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین دژکام در دیدار دبیر راهبردی مساجد حوزه های علمیه بر شبکه سازی مساجد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام در دیدار با دبیر راهبردی مساجد حوزه های علمیه که در دفتر نماینده ولی فقیه در فارس برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت های صورت گرفته در بخش مساجد اظهار کرد: ما برای امر شبکه سازی مساجد فارس باید از تجربیات ستاد راهبری مساجد و از زیر ساخت تهیه شده استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بحث شبکه سازی مساجد اقدام شبکه ای است نه اقدام تشکیلاتی؛ در فضای سنگین مسائل فرهنگی که تهاجم هم در آن موجود است، اقدام تشکیلاتی کافی نیست .

امام جمعه شیراز ادامه داد: در طول شبانه روز ۱۰ – ۲۰ نوع حمله در فضای مجازی صورت می گیرد و این حملات در یک استان ممکن است با استان های دیگر متفاوت باشد، اصل کار شبکه ای یا تشکیلاتی در این است که این دو واحد های مستقلِ در تصمیم گیری و برنامه ریزی هستند، اما از حیث هدف و رویکرد با یکدیگر هماهنگ هستند و اگر این طور عمل شد بازخورد خیلی طبیعی تری خواهند داشت.

به گفته نماینده ولی فقیه در فارس یکی از بزرگترین مشکلاتی که جامعه ما هنوز آن را حل نکرده این است که تشکیلات مساجد باید زیر نظر ولی فقیه و امام جامعه باشد.

وی در پایان با اشاره به لزوم تشکیلاتی شدن مساجد ادامه داد: شبکه سازی مساجد یک مقوله ای است فراتر از تشکیلات که ان شاءالله باید به واسطه تجربیات شما و به کمک این نرم افزار تهیه شده به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام محمد مهدی مسلمی فر هم در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها اپلیکیشن مساجد و جلساتی که در استان فارس در حوزه مسجد محوری برگزار شده است، گفت: اپلیکیشن مسجدی ها فقط یک پلتفرم است و هیچ قصد تصدی گری در حوزه مساجد ندارد.

دبیر راهبردی مساجد حوزه های علمیه ادامه داد: همه ارگانها و نهاد های مرتبط که بخواهند خدمتی به مساجد بکنند می توانند از طریق اپلیکیشن مسجدی ها این مهم را به نتیجه برسانند.

مصطفی مشفقیان، معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در فارس نیز با اشاره به اهمیت سفر تیم ستاد راهبری مساجدبه شهر شیراز افزود: اپلیکیشن مسجدی ها برای لحاظ کردن درخواست هایی ست که ما برای تحقق اهداف شبکه سازی مساجد نیاز داریم.

وی با اشاره به جلسات متعدد تیم ستاد راهبری مساجد حوزه های علمیه با کانون های فرهنگی هنری مساجد و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و دیگر ارگان های مرتبط با امر مسجد محوری ادامه داد: توافق های اولیه خوبی شکل گرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha