جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه آرمان‌های انقلاب اسلامی، همان آرمان‌های انبیای الهی است، گفت: اینکه امروز مشاهده می‌کنیم آرمان‌ها هنوز زنده است و جامعه نسبت به مقدسات و معارف الهی حساس است، به دلیل وجود انقلاب اسلامی و تلاش پیشکسوتان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس با تقدیر از رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: اگر به درستی به آرمان‌های انقلاب اسلامی نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که این آرمان‌ها، همان آرمان‌های انبیای الهی است.

وی افزود: حضرت امام(ره) از روزهای نخست حرکت انقلاب اسلامی به دنبال تحقق همین آرمان‌های الهی بود و مردم را برای دستیابی به آن تشویق و هدایت می‌کردند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه بدون حرکت در مسیر جهاد، ایثار و شهادت، آرمان‌های الهی در جامعه تحقق پیدا نمی‌کند، گفت: اینکه امروز مشاهده می‌کنیم آرمان‌ها هنوز زنده است و جامعه نسبت به مقدسات و معارف الهی حساس است، به دلیل وجود انقلاب اسلامی و تلاش پیشکسوتان بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای تبدیل شدن معنویت به دغدغه بشر امروز، خون دل‌های فراوانی خورده شده است، مطرح کرد: برگزاری چنین مراسماتی و تقدیر از زحمات و تلاش‌های پیشکسوتان کمترین کاری است که می‌توان در برابر زحمات این عزیزان انجام داد.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه همه ما سپاس‌گزار زحمات و تلاش‌های پیشکسوتان هستیم، یادآور شد: در داخل کشور در دوران طاغوت و حتی می‌توان گفت در منطقه، دین در حال فراموشی بود، اما این تلاش‌ها و خون دل خوردن‌های شما بزرگان بود که دین را به متن زندگی بشر آورد.

وی با تاکید بر اینکه پیشکسوتان ما برای تحقق آرمان‌های الهی با تمام وجود تلاش کردند، عنوان کرد: پیشکسوتان باید با در اختیار قرار دادن تجربیات خود به نسل جوان، زمینه استمرار بخشیدن این مسیر توسط جوانان را فراهم کنند.

 در پایان این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار همدان، مدیر حوزه علمیه استان از تعدادی پیشکسوتان عرصه دفاع تقدیر شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha