شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حمید علی بخشی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان گفت: دفاع مقدس جلوه‌ای از عاشورای سیدالشهدا (ع) بود و نورانی‌ترین نقطه تاریخ معاصر ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حمید علی بخشی، صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه مدرسه علمیه تاکستان که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع  مقدس برگزار شد گفت: امروز در سطح منطقه شاهد گسترش فرهنگ دفاع مقدس هستیم که با تأسی از فرهنگ عاشورا نقشه‌های دشمنان را بر باد می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با ایام ماه صفر  فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت و فرهنگ عاشورا به نسل‌های جدید است، چون انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از قیام عاشورایی است.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در دوران ۸ سال دفاع مقدس رزمندگان با پیروی از رهبری هوشمندانه امام خمینی(ره) در برابر دشمنی با حمایت کشورهای منطقه و استکباری وارد جنگ با ایران شده بود، امام حسین (ع) را الگوی خود قرار دادند و حسینی وار مبارزه کردند  و با ایستادگی، پیروزی تاریخی را برای کشور رقم زدند.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان عنوان کرد: ایثار و جانفشانی ملت و رزمندگان اسلام در دوران شکوهمند دفاع مقدس مبین این مطلب است که مردم آگاه و فهیم ایران اسلامی در همه لحظات بر روی اصول و ارزش‌های انقلاب پا فشاری کردند.

وی با بیان این که دفاع مقدس جلوه‌ای از عاشورای سیدالشهدا (ع) بود و نورانی‌ترین نقطه تاریخ معاصر ایران است، ادامه داد: باید جوانان را با فرهنگ عاشورایی آشنا کرده و رشادت‌های رزمندگان و شهدا را در هفته دفاع مقدس برای آنان بازگو کنیم.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha