جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آئی ایس او جامعہ کراچی

حوزه/ توسط سازمان دانشجویان امامیه شاخه دانشگاه کراچی و دفتر مشاور امور دانشجویی این دانشگاه مراسم سالانه یوم حسین با عنوان «امام حسین محور اتحاد» در دانشگاه کراچی برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» توسط سازمان دانشجویان امامیه شاخه دانشگاه کراچی و دفتر مشاور امور دانشجویی این دانشگاه مراسم سالانه یوم حسین علیه السلام به عنوان «امام حسین محور اتحاد» در دانشگاه کراچی برگزار شد.

میهمان ویژه این مراسم، پروفسور دکتر خالد محمود عراقی رئیس دانشگاه کراچی بود و در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین غلام عباس وزیری، حجت الاسلام والمسلمین حافظ حیدر نقوی، مفتی ارشاد احمد سعیدی، مفتی عمیر محمود صدیقی، مشاور امور دانشجویی دکتر سید عاصم علی و علمای برجسته دیگر سخنرانی کردند و تعداد زیادی از اساتید و دانشجویان در مراسم یوم حسین شرکت کردند.

پروفسور دکتر خالد محمود عراقی در سخنرانی خود گفت: هدف حادثه کربلا این است که انسان بفهمد که ظالم نه تنها شخص ستمکار است بلکه ظالم کسی است که در برابر ظلم سکوت کند. حضرت امام حسین (ع) با فداکاری در راه بقا و احیای دین اسلام، تاریخ بزرگی از ایثار و فداکاری در میدان کربلا رقم زد. حادثه کربلا به ما درس فداکاری را برای رسیدن به اهداف عالی می آموزد. زندگی امام حسین(ع)، چراغی برای مسلمانان است. حسینی بودن راه و طریق محکمی است که برای تمام جهانیان ارائه شده تا در مقابل دشمنان خود بایستند.

حجت الاسلام والمسلمین حافظ سید حیدر نقوی نیز اظهار داشت: بهترین کتاب برای شناخت شخصیت حضرت امام حسین (ع) قرآن کریم است زیرا آنچه در قرآن کریم بیان شده است، امام حسین(ع) می خواست همان کارها هم در زندگی خود و هم در جامعه اجرا شود.

همچنین سخنرانان دیگر نیز بیان داشتند: ما باید حسینی بودن را در جامعه ترویج دهیم، جامعه ای که بر اساس عدالت و برابری باشد ضامن ثبات و بقای همه اقوام و ملل است. مسلمانان را طبق برنامه به فرقه های مختلف تقسیم کرده اند، ما باید متحد شویم و نیاز به درس گرفتن از واقعه کربلا است. 

سخنرانان در ادامه گفتند: جوامعی که در آنها وحدت و هماهنگی وجود دارد هرگز شکست نمیخورند زیرا وحدت و هماهنگی نعمت و ثروت بزرگی است. قرنها از واقعه کربلا می گذرد اما در ذهن و قلب همه زنده و جاوید است.

سخنرانان تاکید کردند: امروز نیاز داریم از پراکندگی و تفرقه جلوگیری شود و صفوف خود را متحد کنیم و به ویژه در زمانی که مسلمانان هر روز در آستانه تفرقه قرار دارند، شخصیت و اخلاق عالی امام حسین(ع) برای ما چراغ راه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha