جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 979517
۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
مهدویت

حوزه / نشست مجازی سیر مطالعاتی مهدویت با موضوع «ضرورت طرح مباحث مهدوی»، در مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی نیلی پور، رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان در نشست برخط سیر مطالعاتی مهدویت با موضوع «ضرورت طرح مباحث مهدوی»، در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن گفت: از دلایل غربت امام عصر(عج) نداشتن یاوران خوب است، یکی از وظایف ما تربیت سربازان مهدوی است.

رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان ادامه داد: بسیاری از ما علم اجمالی داریم اما علم عرفانی و تفصیلی که بتوانیم پاسخ به شبهات بدهیم نداریم ما باید علم اجمالی خود را به علم تفصیلی تبدیل کنیم.

وی افزود: بنیاد مهدویت ۶۰ مبحث اصلی در مورد معارف استخراج کرده و  اگر به عنوان طلبه به این ۶۰ موضوع علم نداشته باشیم نمی توانیم عارف به معارف مهدویت باشیم. وقتی وارد علوم مهدوی شویم و علوم مهدویت را  بررسی کنیم، متوجه ضعف علمی و معرفتی خود خواهیم شد.

 نیلی پور با اشاره به وظایف زن مسلمان و شیعه، گفت: بسیاری از مواقع مکتب اهل بیت(ع) توسط زنان انتشار پیدا می کند. ما افتخار می کنیم در مقاتل ذکر شده است زمانی که مردان قدرت و جرأت ورود نداشتند زنان وارد میدان می شوند. مثلا زمانی که مسلم وارد کوفه می شود وقتی دیگر مردی در دفاع از ایشان نبود، یک زن به حضرت پناه می دهد. در دفن شهدای کربلا آمده است که که اول زنان در دفن شهدای کربلا پیش قدم شدند و بعد مردان همراهی کردند.

وی گفت: فرهنگ غرب از زنان مهاجم از زنان ناصالح برای کوبیدن و تهاجم به فرهنگ واخلاق و اعتقاد استفاده می کند، در نقطه مقابل زنان وظیفه دارند با جسارت زینبی و فاطمی به عنوان عارفان و محبین وارد میدان بشوند و فرهنگ مهاجم را عقب بزنند و این ممکن نیست جز با مطالعات و آموزش های مهدوی تا بتوان از تشیع دفاع کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha