جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آیین تجلیل از پیشکسوتان روحانی عرصه جهاد و مقاومت

حوزه/ آیین تجلیل از پیشکسوتان روحانی عرصه جهاد و مقاومت با شعار «ما مقتدریم» و با حضور مدیر حوزه های علمیه و مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیین تجلیل از پیشکسوتان روحانی عرصه جهاد و مقاومت صبح امروز در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه های علمیه و با شعار «ما مقتدریم» برگزار شد.

این مراسم که از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، ستاد کل نیروی های مسلح، سازمان حفظ آثار و ارزش های نقش روحانیت در دفاع مقدس، مرکز خدمات حوزه های علمیه برگزار شد با رونمایی از ۱۳ کتاب، همراه بود.

 آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس گفت: ما حوزویان در ارائه گفتمان نوین انقلاب اسلامی به دنیا کوتاهی نخواهیم کرد و حوزه های علمیه می بایست پیشگام این عرصه باشد.

وی دفاع را قیام مقابل مهاجم دانست و گفت: گویا یک معماری الهی در کار بود که می بایست بر اساس آن و برای عمق بخشیدن به انقلاب اسلامی دفاع مقدس رخ می داد.

مدیر حوزه های علمیه گفت: در مسائل داخلی هر دولتی که به تجربه دفاع مقدس توجه می نماید، دستاوردهای بیشتری را کسب می کند؛ روح دفاع مقدس را باید در بین اقشار مختلف دولت و ملت ترویج دهیم.

وی ادامه داد: روح معارف اهل بیت علیهم السلام جهاد، تلاش و مقاومت است؛ این روح در اشکال مختلفی خود را نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در ابتدای این مراسم با اشاره به گمنامی روحانیون شهید عرصه دفاع مقدس گفت: روحانیت قشری است که با بیش از ۲۰۰۰۰ رزمنده بالاترین رده جمعیتی را در بین اقشار شرکت کننده در دفاع مقدس دارد؛ اما شهدای والامقام روحانی دفاع مقدس در گمنامی قرار دارند.

وی با اشاره به قداست شهدای دفاع مقدس افزود: این قداست برگرفته از تربیتی است که حوزه به روحانیت و روحانیت به سایر افراد جامعه آموخت.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی با آن عظمت و روح بلندی که داشت دست پرورده روحانیت بود.

وی گفت: یکی از ویژگی های حاج قاسم این بود که در اثناء جهاد اصغر، جهاد اکبر را فراموش نکرد.

ذکر مصائب اهل بیت علیهم السلام و روضه خوانی و پخش کلیپ هایی با موضوع جهاد و مقاومت از دیگر بخش های این همایش بود.

در این مراسم از جمعی از روحانیون ایثارگر و خانواده شهدای روحانی تجلیل به عمل آمد و از ۱۳ کتاب منتشر شده از سوی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha