جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آرم جامعه مدرسین

حوزه/ هویت انقلابی، جهادی و بنیه‌ی فرهنگی ما در دفاع مقدس تکامل یافت و امروز آن قدرت نرم، پشتیبان تمام جهت‌گیری‌ها و اهداف نظام اسلامی است. با التزام به ارزش‌های دفاع مقدس، اقتصاد، فرهنگ و سیاست را از ابتلا به انحراف و کج‌روی صیانت می‌کنیم و پیشرفت و اعتلای کشور را رقم خواهیم زد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت‌فرارسیدن هفته دفاع مقدس بیانیه ای صادر کرد که متن آن به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

امام خمینی(قدس سره): «استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ تحقق یافت»

مقام معظم رهبری «مدظله العالی»: «عالی‌ترین فضایل اخلاقی در دفاع مقدس بروز کرد»

دفاع مقدس میدان حماسه‌آفرینی و عرصه ظهور استعدادها و ظرفیت‌های عظیم ملت غیور ایران بود و در این آوردگاه جهانی، ملت مظلوم ما حقیقت «کم مِن فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَت فِئَةً کَثیرَةً بِإِذنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصّابِرینَ» را آشکار کرد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تبریک فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس و گرامی داشت یاد وخاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(قدس سره) و شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی، جانبازان، آزادگان و ایثارگران اعلام می‌دارد: ملت مقاوم ما با توشه‌ای گرانقدر از ایمان و غیرت دینی در مقابل زورگویان عالم به جهاد و مبارزه خود ادامه می‌دهد و دست از حمایت مستضعفین و مظلومان جهان برنخواهد داشت.

۱ روحیه ظلم‌ستیزی، مجاهدت در راه دین و ایستادگی در برابر زورگویی از مهم‌ترین سرمایه‌ها و ارزش‌های فرهنگی نهفته در دفاع مقدس است که باید تکثیر و تقویت شود.

۲️ هویت انقلابی، جهادی و بنیه‌ی فرهنگی ما در دفاع مقدس تکامل یافت و امروز آن قدرت نرم، پشتیبان تمام جهت‌گیری‌ها و اهداف نظام اسلامی است. با التزام به ارزش‌های دفاع مقدس، اقتصاد، فرهنگ و سیاست را از ابتلا به انحراف و کج‌روی صیانت می‌کنیم و پیشرفت و اعتلای کشور را رقم خواهیم زد.

۳ گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران باید در زندگی ما استمرار داشته باشد و یادکرد این سلحشوری‌ها مختص به‌روز و هفته‌ی خاصی نیست. امروز ترویج فرهنگ شهادت و انقلابی‌گری، امربه‌معروف و از مصادیق جهاد فرهنگی است که مکرراًً مورد تأکید مقام معظم رهبری «مدظله العالی» نیز می‌باشد. نسل جوان ما با شناخت فرهنگ ایثارگری و ریشه‌های هویتی خود امیدوار و موج‌آفرین حرکت خواهد کرد و منشأ پیشرفت‌های چشمگیری خواهد شد.

۴ ایستادگی و مقاومت در راه خدا جامه پرهیزگاری‌ و زره استواری بر تن ملت ایران پوشانده است و فقط با ادامه این راه است که ذلت و بلا از ملت ما دور خواهد بود. ملت‌هایی که با الگوگیری از مقاومت و مجاهدت ما امروز میدان‌داری می‌کنند؛ به حقیقت دریافته‌اند که عزت و پیروزی در ایستادگی است.

۵ امروز لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن با درس‌های دفاع مقدس ما آشنا شده‌اند و می‌دانند فتح قدس و نابودی استکبار ثمره شیرین مجاهدت آنان خواهد بود.

ان‌شاء الله

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
سید هاشم حسینی بوشهری
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha