شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله علیرضا اعرافی طی سخنانی در دیدار مدیر مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب(ع) لارستان استان فارس

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با اشاره به طراحی برنامه پنج ساله حوزه، گفت: این برنامه به همه مدیریت های استانی جهت اجرا، ابلاغ می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،آیت الله علیرضا اعرافی، امروز در دیدار مدیر مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب(ع) لارستان استان فارس که در قم برگزار شد، با اشاره به این که برنامه های تحولی حوزه می بایست در همه جای کشور به خوبی دنبال شود، اظهار داشت: با مشورت کارشناسان و صاحب نظران، برنامه و گفتمانی را برای حوزه های علمیه طراحی کرده ایم که ان شاءالله با همراهی مدیران استانی و همه مدیران و اساتید مدارس علمیه سراسر کشور، بتوانیم اهداف مورد نظر در این گفتمان و برنامه را محقق سازیم.

وی افزود: علیرغم وجود همه مشکلات مالی که همچنان با آن دست و پنجه نرم می کنیم، امروز مفتخر هستیم که نقشه جامع آموزشی ده سال آینده حوزه را به سرانجام برسانیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، گفت: همچنین برنامه پنج ساله ای برای حوزه طراحی شده که برای همه مدیریت های استانی ابلاغ می شود و امید است که برنامه ریزی ها در سراسر کشور با رویکرد به تحقق اهداف مدنظر در این برنامه انجام گیرد، ضمن آن که در این راستا تفویض اختیاراتی به مدیران استانی داده شده تا با رفع موانع شاهد تحولات مطلوب در اداره حوزه ها باشیم.

وی بر لزوم حفظ و تقویت منابع پایدار برای اداره حوزه های علمیه تأکید کرد و افزود: باید ضمن توجه به استقلال حوزه های علمیه، به دنبال ارتقای سطح علمی طلاب و فضلا با کمک ائمه جمعه، اساتید و چهره های علمی باشیم، ضمن آن که برنامه ای نیز برای ارتقای اساتید شهرستان و استان ها به عنوان یک ضرورت دنبال می کنیم.

 حجت الاسلام والمسلمین عنایت الله رضایی، مدیر مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب(ع) لارستان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش ها و حمایت های مدیر حوزه های علمیه گفت: به لطف الهی نوع نگاه و رویکرد شما باعث ایجاد یک فضای ارتباطی و الگوی خوبی در راستای تعامل با مدیران مدارس کشور شده، ضمن آن که پیگیری ها و دغدغه مندی شخص شما در رابطه با مسایل خرد و کلان حوزه موجب افزایش امید و نشاط در بین طلاب و اساتید شده است.

وی همچنین به ارایه گزارش کوتاهی از وضعیت منطقه لارستان و به خصوص شرایط کنونی مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب(ع) این شهرستان به عنوان یکی از مدارس علمیه فعال جنوب کشور پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شایان IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    این همه دفتر و دستک.. وضع فرهنگی جامعه ما اینچنین است..جای کارتان ایراد دارد؟!